Η Joanne Woodward ήταν το πρότυπο της αριστοκρατικής ομορφιάς την Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ, αλλά και μια γυναίκα με δυναμισμό και προσωπικότητα που ξεχώρισε ακόμα και εκτός των πλατό αλλά και κυρίως έξω από τον γάμο της με τον Πωλ Νιούμαν, έναν από τους πιο πολυσυζητημένους γάμους του Χόλιγουντ. Γεννήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου του 1930, στο Τόμασβιλ της Τζώρτζια και σήμερα κλείνει τα 95 της χρόνια.
Η φυσική της ομορφιά, με τα χαρακτηριστικά του προσώπου της να θυμίζουν ένα είδος κλασικής ελληνικής ομορφιάς, προκαλούσε τον θαυμασμό στην οθόνη. Ωστόσο, η γοητεία της δεν περιοριζόταν μόνο στην εμφάνιση. Η Woodward είχε μία 'εσωτερική' ομορφιά που ήταν συνυφασμένη με τον χαρακτήρα της και την εσωτερική της δύναμη και το απέδειξε στην πράξη, με τις επιλογές της και με τον τρόπο ζωής της στο πέρασμα των χρόνων. Απέδειξε ότι η πραγματική ομορφιά προέρχεται από την προσωπικότητα και τη δύναμη της ψυχής, κάνοντάς την ακόμα πιο ελκυστική στα μάτια του κοινού.

Η μητέρα της λάτρευε το σινεμά και πέρασε την αγάπη της από πολύ νωρίς στην κόρη της και έτσι το 1939, όταν η Τζοάν ήταν 9 χρονών, βρέθηκαν οι δυο τους στην Ατλάντα, στην πρεμιέρα του Όσα Παίρνει Ο Άνεμος. Όταν άρχισαν να εμφανίζονται οι αστέρες, η μικρή Τζοάν, με τον αυθορμητισμό ενός 9χρονου κοριτσιού, πήγε και κάθισε στην αγκαλιά του Laurence Olivier, που συνόδευε την Vivien Leigh. Το 1977, 38 χρόνια μετά από αυτό το συμβάν, η Τζοάν συνεργάστηκε με τον μεγάλο Βρετανό ηθοποιό στην τηλεοπτική ταινία Come Back, Little Sheba και ανέφερε το γεγονός στον Ολιβιέ, ο οποίος προς μεγάλη της έκπληξη θυμόταν το μικρό κοριτσάκι στην πρεμιέρα.

Έχοντας ήδη 3 χρόνια στην τηλεόραση κάνει το ντεμπούτο της στο σινεμά στην ταινία του 1955, Count Three and Pray, δίπλα στον Van Heflin. Εκείνο τον καιρό συγκατοικούσε και αρραβωνιάστηκε για λίγο με τον εκλεπτυσμένο συγγραφέα Gore Vidal, ο οποίος ήταν ομοφυλόφιλος. Η φιλία τους ήταν δυνατή και μακροχρόνια. Ακόμα και όταν παντρεύτηκε τον Πωλ Νιούμαν, ο Vidal έμενε μαζί με το ζευγάρι για λίγο καιρό.
Η αναγνωρισιμότητά της ήρθε νωρίς στην καριέρα της με την ταινία The Three Faces of Eve (1957), μία από τις λίγες ταινίες που σκηνοθέτησε ο σεναριογράφος Nunnally Johnson. Στην ταινία υποδύεται μια γυναίκα με διασχιστική διαταραχή προσωπικότητας. Στον απαιτητικό αυτό ρόλο, η Γούντγουορντ κλήθηκε να ενσαρκώσει τρεις εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες: την Eva White, μια ντροπαλή και καταπιεσμένη νοικοκυρά, την Eva Black, μια αυθόρμητη και έντονα απελευθερωμένη γυναίκα, και την Τζέιν, μια ώριμη και ισορροπημένη προσωπικότητα που αντιπροσωπεύει τη λύση της εσωτερικής σύγκρουσης του χαρακτήρα.
Η μετάβασή της από τη μία προσωπικότητα στην άλλη είναι εντυπωσιακή, αποδεικνύοντας την εκπληκτική ικανότητά της να αποτυπώνει με ακρίβεια και βάθος τον κάθε ρόλο. Η υποκριτική της ήταν δύσκολη, καθηλωτική, πρωτοποριακή και την καθιέρωσε ως μία από τις κορυφαίες ηθοποιούς του Χόλιγουντ. Η ταινία, επιπλέον, αναδείχθηκε ως σημείο αναφοράς για τη διαχείριση θεμάτων ψυχικής υγείας, ενώ η συναισθηματικά φορτισμένη ερμηνεία της παραμένει υπόδειγμα για τον τρόπο που μπορεί να αποδοθεί μια τόσο περίπλοκη ανθρώπινη κατάσταση.
Η Woodward ήταν μια ηθοποιός που ενσωμάτωνε στους ρόλους της κάτι πολύ θεατρικό, αλλά όχι επιτηδευμένο, κάτι που την ξεχώριζε από πολλές άλλες αστέρες του Χόλιγουντ. Η θεατρική της εκπαίδευση και η αγάπη της για το θέατρο ήταν εμφανείς σε κάθε κινηματογραφικό της ρόλο. Κατάφερε να δώσει στον κάθε χαρακτήρα της μια μοναδική ένταση, αυθεντικότητα και βάθος, ενώ ταυτόχρονα διατηρούσε μια έντονη σκηνική παρουσία που παρέπεμπε σε θεατρική παράσταση. Οι ρόλοι της δεν περιορίζονταν σε απλούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες, αλλά ενσωμάτωναν πάντα μια έντονη δραματικότητα που θύμιζε θέατρο.
Το 1958 παντρεύεται τον Πωλ Νιούμαν και θα πρωταγωνιστήσουν μαζί σε 10 ταινίες. Ο Νιούμαν θα την σκηνοθετήσει σε 4 ακόμα ταινίες και θα κάνει και την παραγωγή στην κωμωδία μυστηρίου They Might Be Giants (1971) όπου πρωταγωνιστεί η Τζοάν δίπλα στον George C. Scott. Επίσης θα παίξουν και οι δύο στην τηλεοπτική σειρά Empire Falls το 2005, στο οποίο όμως δεν μοιράστηκαν σκηνές μαζί. Στην ταινία The Effect of Gamma Rays on Man-in-the-Moon Marigolds το 1972, ο Γούντγουορντ πρωταγωνιστεί δίπλα σε μία από τις κόρες της, την Νελ.

Άλλες ταινίες της Γουντγουόρντ χωρίς τον Νιούμαν είναι το The Fugitive Kind (1960) δίπλα στους Marlon Brando και Anna Magnani, το The Stripper (1963) του Franklin J. Schaffner, το κωμικό γουέστερν A Big Hand for the Little Lady δίπλα στους Henry Fonda και Jason Robards, κ.α. Από το 1975 και μετά θα εμφανιστεί κυρίως στην τηλεόραση και θα αραιώσει τις κινηματογραφικές εμφανίσεις της . Θα την δούμε ως την μητέρα του Τομ Χανκς στο Φιλαδέλφεια το 93 ενώ θα δανείσει την φωνή της στην όμορφη ταινία του 2013 Lucky Them, με την εξαιρετική Τόνι Κολέτ.
Η Woodward είχε έναν ισχυρό και επιτυχημένο γάμο με τον Newman και δεν φάνηκε να επηρεάστηκε από τη φήμη του ως του "ιδανικού άνδρα" του Χόλιγουντ. Αντίθετα, ο γάμος τους αποδείχθηκε να είναι χτισμένος πάνω σε μια γνήσια φιλία, αμοιβαία εκτίμηση και σεβασμό. Υπήρξαν παντρεμένοι για 50 χρόνια, με τον Newman να είναι εξαιρετικά δημοφιλής και την Woodward να είναι η ισχυρή προσωπικότητα δίπλα του. Η γενναία και τολμηρή της απόφαση να απομακρυνθεί από το σταριλίκι για να αφοσιωθεί στις τρεις κόρες τους και να δέσει την οικογένεια, προσδίδουν ήθος και αξία στην όμορφη ηθοποιό. Η μητρότητα υπήρξε για εκείνη προτεραιότητα παραμένοντας όμως ενεργή στον χώρο του κινηματογράφου. Η Woodward υπήρξε πάντα μια γυναίκα που προσδιόριζε τον εαυτό της όχι μόνο μέσα από τα έργα της στο σινεμά, αλλά και μέσω των πιο προσωπικών της επιλογών.
• Το 1988, το ζευγάρι ίδρυσαν το The Hole in the Wall Gang Camp, ένα μη κερδοσκοπικό καλοκαιρινό καταυλισμό που πήρε το όνομά του από το όνομα της συμμορίας στην ταινία του Νιούμαν Butch Cassidy and the Sundance Kid. Η κατασκήνωση, που βρίσκεται στο Άσφορντ του Κονέκτικατ, παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε 20.000 παιδιά και τις οικογένειές τους που αντιμετωπίζουν καρκίνο και άλλες σοβαρές ασθένειες. Το 2012, η κόρη τους, Κλία Νιούμαν, ανέλαβε την οργάνωση του καταυλισμού.
• Το 1980 το βρετανικό ροκ συγκρότημα Siouxsie and the Banshees ηχογράφησε το τραγούδι "Christine", ένα τραγούδι για ένα κορίτσι με πολλαπλές προσωπικότητες ενώ στην Β πλευρά του single το τραγούδι λεγόταν "Eve White/Eve Black".
• Το 2022, ο Ethan Hawke, σκηνοθέτησε το ντοκιμαντέρ The Last Movie Stars για το διάσημο ζευγάρι.
• Στην τελευταία ταινία του Joseph L. Mankiewicz, το εξαιρετικό Sleuth (1972) με τους Laurence Olivier και Michael Caine, οι πίνακες στους τοίχους του σπιτιού που σχετίζονται με τον χαρακτήρα Marguerite Wyke, σχεδιάστηκαν με βάση τα χαρακτηριστικά του προσώπου της Woodward. Είναι ένας κεντρικός χαρακτήρας που παίζει σημαντικό ρόλο στην πλοκή αλλά δεν εμφανίζεται άμεσα στην ταινία.

Η μητέρα της Τζοάν Γούντγουορντ έπασχε από τη νόσο του Αλτσχάιμερ, γεγονός που άφησε βαθύ αποτύπωμα στην ίδια. Γι’ αυτό το λόγο, το 1985, η Γούντγουορντ επέλεξε να υποδυθεί μια γυναίκα που πάσχει από Αλτσχάιμερ στην τηλεοπτική ταινία Do You Remember Love, προσφέροντας μια ευαίσθητη και ρεαλιστική απεικόνιση της νόσου. Δυστυχώς, η ίδια η ζωή της δεν παρέμεινε ανέγγιχτη από αυτή την οδυνηρή πραγματικότητα. Το 2017, αποκάλυψε ότι και εκείνη πάσχει από Αλτσχάιμερ, με την διάγνωση να χρονολογείται από το 2007, λίγες μόνο ημέρες πριν ο αγαπημένος της σύζυγος, Πολ Νιούμαν, διαγνωστεί με καρκίνο τελικού σταδίου. Μετά από αυτές τις δύσκολες ανακαλύψεις, η Γούντγουορντ αποφάσισε να μετακομίσει κοντά στις τρεις κόρες της και σε άλλα μέλη της οικογένειάς της, βρίσκοντας παρηγοριά και δύναμη στη ζεστασιά και την αγάπη των δικών της ανθρώπων.
Η Joanne Woodward είναι η επιτομή της ομορφιάς, του ταλέντου και της σοφίας. Με ένα ιδιαίτερο στυλ που συνδύαζε τη θεατρικότητα των ρόλων της με τη φυσική της γοητεία, κατάφερε να χτίσει μια καριέρα αρκετών δεκαετιών αλλά και μια ζωή γεμάτη από προσωπικές και επαγγελματικές επιτυχίες. Παράλληλα, η σχέση της με τον Paul Newman παραμένει ένα σύμβολο αληθινής αγάπης και αφοσίωσης, ενώ η απόφασή της να απαρνηθεί τη δόξα και το σταριλίκι για χάρη της οικογένειας δείχνει τη δύναμη και την προτεραιότητα που έδινε σε όσα ήταν πραγματικά σημαντικά για εκείνη.