Η ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη κέρδισε στην κατηγορία της Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ χαρίζοντας στην ηθοποιό Ολίβια Κόλμαν την μεγαλύτερη διάκριση της καριέρας της
H βράβευση της Ολίβια Κόλμαν με την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ για την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, φέρνει την 45χρονη Βρετανίδα ηθοποιό μια ανάσα κοντά στα Οσκαρ που θα δοθούν τον Φεβρουάριο (η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων θα γίνει την Τρίτη 22 Ιανουαρίου και η τελετή την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου).
Εχοντας συγκεντρώσει πέντε υποψηφιότητες στα βραβεία που κάθε χρόνο απονέμει η Ενωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Λος Αντζελες, η τελευταία ταινία του Ελληνα σκηνοθέτη, δεν κέρδισε σε άλλη κατηγορία αλλά είναι σίγουρο ότι δεν θα λείπει από τις υποψηφιότητες των σημαντικότερων κινηματογραφικών βραβείων του κόσμου.
Η Κόλμαν έχει ξαναβραβευτεί με την Χρυσή Σφαίρα για καλύτερη Β’ γυναικεία ερμηνεία σε δραματική μίνι σειρά, το «The Night Manager». Ωστόσο, αυτή την στιγμή χαίρεται την μεγαλύτερη διάκριση της καριέρας της για την οποία ευχαρίστησε στον λόγο της τόσο τον Γιώργο Λάνθιμο όσο και τις δύο συμπρωταγωνίστριές της, Εμα Στόουν και Ρέιτσελ Βάιζ (που ήταν υποψήφιες στην κατηγορία του Β’ γυναικείας Ερμηνείας αλλά δεν κέρδισαν).
Το «Πράσινο βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι, μια από τις πιο ευχάριστες ταινίες της χρονιάς που μας πέρασε, (παίζεται στις ελληνικές αίθουσες από την περασμένη Πέμπτη), ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής της απονομής φεύγοντας με τρία βραβεία: το βραβείο της Καλύτερης Κωμωδίας ή Μιούζικαλ, το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου αλλά και το βραβείο Β’ Ανδρικής Ερμηνείας για τον Μαχαρσάλα Αλι, ο οποίος το 2017 είχε κερδίσει τo Oσκαρ στην ίδια κατηγορία για το «Μoonlight» (έχοντας χάσει όμως την Χρυσή Σφαίρα).
Την ίδια ώρα, η μουσική (κατά βάση) βιογραφία «Bohemian Rhpasody» για τον τραγουδιστή Φρέντι Μέρκιουρι, αναδείχθηκε Καλύτερη Δραματική Ταινία του 2018, χαρίζοντας στον Ράμι Μάλεκ (ως Μέρκιουρι) το βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας σε Δραματική ταινία. Ολως περιέργως ενώ το «Bohemian Rhpasody» έχει σχέση με το μιούζικαλ, το βραβείο καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ κέρδισε ο Κρίστιαν Μπέιλ ως Ντικ Τσένει για το «Vice» του Ανταμ Μακέι που ούτε κωμωδία, ούτε βεβαίως μιούζικαλ… Εδώ και χρόνια λέμε ότι τελικά αυτός ο διαχωρισμός σε μεγάλες κατηγορίας (Δράμα – Κωμωδία / Μιούζικαλ) μειώνει το κύρος των Χρυσών Σφαιρών και αυτή , νομίζω, είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη!
Καλύτερη ηθοποιός για Α’ ρόλο σε Δραματική Ταινία αναδείχθηκε η Γκλεν Κλόουζ (μια από τις πιο αδικημένες ηθοποιούς στα Οσκαρ) για την ερμηνεία της στην ταινία «The wife», ενώ στην κατηγορία της Β’ Γυναικείας Ερμηνείας η Μαύρη ηθοποιός Ρετζίνα Κινγκ κέρδισε το βραβείο για την δουλειά της στο «If beale street could talk» του Μπάρι Τζένκινς. Η Κινγκ είχε και μια δεύτερη υποψηφιότητα στις Σφαίρες για την ερμηνεία της στην τηλεοπτική ταινία «Seven seconds», και έχει υπάρξει υποψήφια στο παρελθόν για την σειρά «American crime».
Δύο βραβεία για το «Roma» του Μεξικανού Αλφόνσο Κουαρόν. Η παραγωγή του Netflix την οποία το φεστιβάλ των Καννών δεν είχε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της ακριβώς επειδή γυρίστηκε για την τηλεόραση, κέρδισε τελικά στις κατηγορίες Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Μεγάλη επιτυχία για ον 57χρονο Μεξικανό σκηνοθέτη ο οποίος έχει στην κατοχή του ήδη ένα Οσκαρ σκηνοθεσίας για το «Gravity» (για το οποίο επίσης είχε κερδίσει την Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας).
Την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Τραγουδιού σε κινηματογραφική ταινία του 2018 απέσπασε το «Α Star is Born» της ταινίας «Ένα αστέρι γεννιέται» του Μπράντλεϊ Κούπερ, ενώ η μουσική του Τζάστιν Χέργουιτς για την ταινία «Πρώτος άνθρωπος» του Ντάμιεν Σαζέλ.