rock-is-dead-300x300.jpg (300×300)

 

Οι μέρες περνάνε και η πτώση των πωλήσεων στην μουσική γίνεται όλο και πιο βίαιη αγγίζοντας περισσότερο τους νέους δίσκους και λιγότερο το λεγόμενο κλασικό ρεπερτόριο.

 

Θύματα της κρίσης είναι όχι μόνο οι νέοι καλλιτέχνες, αλλά και τα καθιερωμένα μεγάλα ονόματα που όμως έχουν τουλάχιστον την δυνατότητα να καλύψουν μέρος της απώλειας των εσόδων τους από τις συναυλίες.

 

Στο τέλος του χρόνου ο απολογισμός θα είναι τρομακτικός. Μερικοί πιστεύουν ότι κάποιες πιθανές κυκλοφορίες θα μπορούσαν να σώσουν την κατάσταση, δίσκοι όπως το αναμενόμενο της Adele, το άλμπουμ που ετοιμάζουν οι U2, ένα νέο του Kanye West ή ένα Χριστουγεννιάτικο του Michael Buble σίγουρα θα βελτίωναν την κατάσταση, αλλά δεν θα έσωναν την ήδη χαμένη παρτίδα. 

 

Το νέο άλμπουμ της Taylor Swift σίγουρα θα έχει μεγάλες πωλήσεις, αλλά πάντα λιγότερες από το προηγούμενο.

 

Οι νέες τεχνολογίες, το Streaming, το Spotify, το YouTube, ας μη γελιόμαστε, σκότωσαν ή πιο σωστά δολοφόνησαν το ροκ, το μόνο μουσικό είδος που σταθερά εδώ και 60 σχεδόν χρόνια συντηρούσε και ανανέωνε το κοινό που ενδιαφερόταν για μουσική.

 

Σήμερα υπάρχουν πολλοί νέοι που ποτέ στην ζωή τους δεν έχουν αγοράσει ένα άλμπουμ και ίσως δεν ξέρουν τι σημαίνει αυτό.

 

Το ενδιαφέρον τους για την μουσική εξαντλείται στην ακρόαση μέσω κινητού τηλεφώνου και αν υπάρχει κάτι που τους αρέσει θα προσπαθήσουν να το αναζητήσουν στο διαδίκτυο και να το ακούσουν δωρεάν.

 

Κάποτε κατηγορούσαν τις δισκογραφικές εταιρίες για τα μεγάλα όπως είναι αλήθεια κέρδη τους, αλλά υπάρχει κάτι στο εμπόριο που δεν αποδίδει κέρδος στον δημιουργό του?, δηλαδή θα έφτιαχναν ηλεκτρονικούς υπολογιστές που χρησιμοποιούν οι νέοι για να κατεβάζουν τραγούδια, αν δεν είχαν κέρδη οι εταιρίες τους, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας με τα τεράστια κέρδη τους γιατί δεν αποτελούν στόχο αυτών που κατηγορούν το εύκολο κέρδος.

 

Το ροκ δεν γέρασε και πέθανε φυσιολογικά, είναι ζωντανό, υπάρχει γύρω μας, αλλά πώς να βρει διέξοδο να ακουστεί όταν όποιος ασχολείται μαζί του πρέπει να είναι εισοδηματίας από αλλού για να έχει χρόνο να ασχοληθεί με την μουσική.

 

Το λεγόμενο lifestyle οδήγησε τους νέους στους εύκολους χορευτικούς ήχους και σε τραγούδια που η επιτυχία τους διαρκεί μερικές εβδομάδες και ύστερα περνάει στα αζήτητα.

 

Όλοι οι καλλιτέχνες καταφεύγουν σε διασκευές τραγουδιών από το μακρινό παρελθόν, ελάχιστες είναι οι διασκευές σε επιτυχίες των τελευταίων 20 ετών.

 

Μια επιστροφή στο κιθαριστικό ροκ, που σίγουρα θα γίνει στο μέλλον, θα επαναφέρει τα πράγματα στα ίσα τους, αλλά κάτι τέτοιο δεν δείχνει να συμβαίνει άμεσα, μέχρι τότε πολλοί, όχι άδικα, θα καταφεύγουν στο παρελθόν, όπως κάνουν οι φίλοι της κλασικής μουσικής.     

 

Κώστας Ζουγρής