Ο Παράδεισος στη Στέγη: Δεν είναι μία ακόμη παράσταση, είναι ένα σαρκαστικό μήνυμα εκκένωσης του πλανήτη

Ο Παράδεισος στη Στέγη: Δεν είναι μία ακόμη παράσταση, είναι ένα σαρκαστικό μήνυμα εκκένωσης του πλανήτη

ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

πλημμύρα / λιμοκτονία / παιχνίδι

του Thomas Köck

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Γιαννοπούλου

29.10 – 7.11.2021 | Μικρή Σκηνή | Τετάρτη έως Κυριακή | 21:00

Ο Παράδεισος δεν είναι μία ακόμη παράσταση. Είναι ένα σαρκαστικό μήνυμα εκκένωσης του πλανήτη. Μη δοκιμάσετε να βοηθήσετε άλλους. Σκεφτείτε μόνο τον εαυτό σας. Θα τα καταφέρετε.

Κοιτάξτε προς το μέλλον. Γιατί από εκεί έρχεται αυτή η παράσταση. «Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η πολυβραβευμένη Τριλογία για το Κλίμα του Αυστριακού συγγραφέα Thomas Köck, ένα κωμικοτραγικό, «έξω φρενών», ηλεκτρισμένο ρέκβιεμ, δεν μασάει τα λόγια της για τον πλανήτη που χάνεται». Η Κατερίνα Γιαννοπούλου φαντάζεται με τον Παράδεισο ένα όχι πολύ μακρινό μέλλον, όπου τα απομεινάρια του Δυτικού πολιτισμού ξαναγράφουν την ιστορία του, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 29 Οκτωβρίου έως 7 Νοεμβρίου, και μας προτρέπει να γελάσουμε με την τραγωδία μας. Στήνοντας στο κέντρο της Μικρής Σκηνής ένα παράξενο θερμοκήπιο και έχοντας τα ηχοτοπία του Γιάννη Βεσλεμέ (Felizol) να ηλεκτρίζουν την ατμόσφαιρα, ο Παράδεισος θυμίζει επεισόδιο μεταποκαλυπτικής δυστοπικής σειράς και, ταυτόχρονα, οργισμένη πολιτική φάρσα, ταξιδεύοντάς μας από τον Αμαζόνιο στην Αθήνα, από τον 19ο αιώνα στον 22ο και από την πίστη στον πολιτισμό στην παραδοχή των εγκλημάτων που έχουν γίνει στο όνομά του.

Ένας νεαρός Γερμανός αρχιτέκτονας περιδιαβαίνει τον παράδεισο του Αμαζονίου ενώ παρακολουθεί την ανέγερση της ευρωπαϊκού στιλ Όπερας στη Μανάους της Βραζιλίας, χτισμένης με τα έσοδα από την υπερεκμετάλλευση καουτσούκ. Ένας γονατισμένος από την κρίση μηχανικός αυτοκινήτων από την Ελλάδα προσπαθεί να βγάλει τα προς το ζην ενώ οι ωκεανοί καταστρέφονται από τα πλαστικά. Λίγο πριν βυθιστούν όλοι και όλα, κάνει και πάλι την εμφάνισή της η Ιστορία, μαζί και τα θραύσματα μνήμης από έναν χαμένο παράδεισο, που στην αρχή κατακτήθηκε από την αποικιοκρατία και στη συνέχεια ξεριζώθηκε από την παγκόσμια αγορά. Είναι η ιστορία της εκμετάλλευσης της Φύσης.

Η ορμητική γλώσσα του έργου, ίδια και αυτή με πλημμύρα, φέρνει σε κύματα πάνω στη σκηνή ενθύμια της ξέφρενης καπιταλιστικής κατανάλωσης, παρασέρνοντας με σατιρικό οίστρο την Ιστορία, το παρόν και το μέλλον της ανθρωπότητας.

Εμπνευσμένη από την ορμητική «Τριλογία για το Κλίμα» ενός από τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς της νεότερης γενιάς, του Αυστριακού Thomas Köck, πάνω στην περιβαλλοντική καταστροφή του πλανήτη, η ανερχόμενη σκηνοθέτρια καταθέτει το χρονικό διάψευσης του καπιταλιστικού μοντέλου παραγωγής.

Ο 35χρονος συγγραφέας Thomas Köck, με καταγγελτική διάθεση για την κλιματική κρίση, την αποικιοκρατία και την άνοδο της Ακροδεξιάς σε όλη την Ευρώπη, στο έργο του Τριλογία για το Κλίμα (Klimatrilogie, 2017: πλημμύρα στον παράδεισο, λιμοκτονία στον παράδεισο και παιχνίδι στον παράδεισο), υιοθετεί τη θέση ότι ο νεοφιλελευθερισμός είναι μια σύγχρονη εκδοχή της αποικιοκρατικής νοοτροπίας του 19ου αιώνα. Ο Παράδεισος αποτελεί μια νέα σύνθεση της Τριλογίας, διασκευασμένη από την Κατερίνα Γιαννοπούλου και τον δραματουργό Γρηγόρη Λιακόπουλο προκειμένου να συνδεθεί με την ελληνική πραγματικότητα.

Πόσο κοντά βρισκόμαστε στη μη αναστρέψιμη περιβαλλοντική καταστροφή; Και, κυρίως, πώς φτάσαμε έως εδώ; Ο ήλιος λάμπει σαράντα τοις εκατό θερμότερος, πλημμύρες έχουν καλύψει όλη την επιφάνεια της Γης, παρασέρνοντας τους λίγους επιζώντες που επιπλέουν ανάμεσα στα σκουπίδια, στις αναμνήσεις και στις προδομένες ελπίδες τους. Μια οργισμένη συμμορία από το μέλλον έρχεται ενώπιόν μας για να θρηνήσει τον χαμένο μας παράδεισο.

Συντελεστές

Κείμενο: Thomas Köck

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Γιαννοπούλου

Μετάφραση & Δραματουργία: Γρήγορης Λιακόπουλος

Μουσική: Γιάννης Βεσλεμές

Σκηνικά & Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα

Live Camera: Γιώργος Κυβερνήτης

Βίντεο: Κωστής Χαραμουντάνης

Επιστημονικοί Σύμβουλοι: Δρ. Χρήστος Βαρβαντάκης, Ευθύμης Θέου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου

Βοηθός Σκηνογράφου & Φωτισμών: Μαριέττα Παυλάκη

Κατασκευή Σκηνικού: Θωμάς Μαριάς

Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Σεραφείμ Ράδης, Βάσια Ατταριάν

Ταυτόχρονος Υπερτιτλισμός: Γιάννης Παπαδάκης

Ερμηνεύουν: Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Δήμητρα Παρασκελίδου, Μιχάλης Πητίδης, Βασίλης Σαφός, Μαρία Φιλίνη

Παραγωγή: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

H περιοδεία υποστηρίζεται από το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Με αγγλικούς υπέρτιτλους:

Παρασκευή 29, Σάββατο 30 & Κυριακή 31 Οκτωβρίου και Παρασκευή 5, Σάββατο 6 & Κυριακή 7 Νοεμβρίου

ΠΑΡΑΛΛΗΛEΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ | ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τον συγγραφέα Thomas Köck

Στα αγγλικά με διερμηνεία στα ελληνικά

MASTERCLASS ΜΕ ΤΟΝ THOMAS KÖCK

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ | 12:00-14:00 | ΣΤΕΓΗ | GALAXY STUDIO

Δραματουργίες καταστροφής για κατεστραμμένα μέλλοντα (ή φαντασμαγορίες μετα-επιστημονικής φαντασίας στην επικράτεια της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου της Ακροδεξιάς). Με αφορμή την πρώτη παρουσίαση έργου του στην Ελλάδα, ο Thomas Köck, ο βραβευμένος θεατρικός συγγραφέας του Παραδείσου που ανεβαίνει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, πραγματοποιεί το Σάββατο 30 Οκτωβρίου ένα masterclass δραματουργίας και συνομιλεί με τη σκηνοθέτρια Κατερίνα Γιαννοπούλου και τον δραματουργό Γρηγόρη Λιακόπουλο για τις δυνατότητες και τα όρια της θεατρικής γραφής και τη σχέση συγγραφέα και σκηνοθέτη: Πώς μπορεί να γράψει κάποιος για το θέατρο σήμερα, εν μέσω πανδημιών, ενδημιών, κλιματικής αλλαγής, σεναρίων περιβαλλοντικής καταστροφής του πλανήτη και ανόδου της Ακροδεξιάς; Εξακολουθεί να είναι το κείμενο το πιο σημαντικό στοιχείο μιας παράστασης ή μήπως όχι; Ποια είναι η απόσταση ανάμεσα στο γραπτό κείμενο και στο παραστατικό γεγονός, αλλά και ανάμεσα στη σκηνή και στην πραγματικότητα;

Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Γκαίτε

Το masterclass θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά

Για κράτηση θέσεων, συμβουλευτείτε το λινκ

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Thomas Köck γεννήθηκε το 1986 στο Στάιερ της Αυστρίας και κοινωνικοποιήθηκε μέσω της μουσικής. Σπούδασε φιλοσοφία και φιλολογία, καθώς και δραματουργία στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου (UdK), ενώ συνεργάστηκε με την ομάδα theatercombinat στη Βιέννη. Υπήρξε συγγραφέας στο Εθνικό Θέατρο του Μάνχαϊμ, δούλεψε σε ένα ντοκιμαντέρ για την ανοικοδόμηση της Βηρυτού και σκηνοθέτησε τη μεξικανογερμανική συμπαραγωγή Algo paso (La ultima obra). Για τα θεατρικά του έργα, που έχουν μεταφραστεί σε δεκαπέντε γλώσσες, έχει τιμηθεί με αρκετά βραβεία, μεταξύ αυτών με το βραβείο Kleist το 2016 και το Mülheimer Dramatikerpreis (Βραβείο Θεατρικού Συγγραφέα του Μύλχαϊμ) το 2018 και το 2019. Μαζί με άλλους συγγραφείς, είναι συνιδρυτής του blog nazisundgoldmund.net, το οποίο ασχολείται με την πολιτική στροφή προς τη Δεξιά σε όλη την Ευρώπη.

Το πρώτο μέρος της Τριλογίας έκανε πρεμιέρα στο Ruhrfestspiele Recklinghausen της Γερμανίας και απέφερε στον Köck το βραβείο Kleist ανερχόμενου θεατρικού συγγραφέα.

Λίγα λόγια για την Κατερίνα Γιαννοπούλου

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα και είναι απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών. Τον Σεπτέμβριο του 2021 σκηνοθέτησε την παράσταση Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια, βασισμένη στην ομότιτλη ταινία του Rainer Werner Fassbinder. Τον Μάρτιο του 2017 σκηνοθέτησε Το γελοίο σκότος του Wolfram Lotz στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Η παράσταση παρουσιάστηκε στη συνέχεια στο Φεστιβάλ Δημητρίων στη Θεσσαλονίκη και στο New Greek Wave στη Βρέμη της Γερμανίας. Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις παραστάσεις: Η Πανούκλα του Γρηγόρη Λιακόπουλου, στη Θεματική Πλατφόρμα Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου (Μάρτιος 2016) και στην Μπιενάλε της Αθήνας· Holy Beat, βασισμένο στο «Ουρλιαχτό» του Allen Ginsberg, στο Bios (2016)· και Βόυτσεκ του Georg Büchner στο Bios (2014-15).

Το 2018 συμμετείχε στο International Forum του Theatertreffen στο Βερολίνο ως υπότροφη του Ινστιτούτου Γκαίτε. Το 2019 εργάστηκε στο Deutsches Schauspielhaus του Αμβούργου με τους σκηνοθέτες Christoph Marthaler και René Pollesch ως υπότροφη του Ινστιτούτου Γκαίτε.

Πληροφορίες παράστασης

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

29 Οκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου 2021 | Μικρή Σκηνή

Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή | 21:00

Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά

ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ακολουθώντας τις οδηγίες της Πολιτείας και στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για την εξάπλωση του κορωνοϊού, η είσοδος στους χώρους της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού (τουλάχιστον 14 ημερών) ή νόσησης (έως 6 μήνες από τη διάγνωση).

Για την ταυτοποίηση στοιχείων, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας ταυτότητα ή διαβατήριο. Ο έλεγχος των πιστοποιητικών πραγματοποιείται από ειδικά εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο με σάρωση του σχετικού κωδικού QR, μέσα από την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή “CovidFreeGr”. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Στη Στέγη, προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια όλων.

Μικρή Σκηνή – Οδηγίες Προσέλευσης Κοινού

Για την ασφάλεια του κοινού, η προσέλευση των θεατών πραγματοποιείται σε 2 χρονικές περιόδους άφιξης, των 15 λεπτών η καθεμία, ξεκινώντας από τις 20:30.

Αναλυτικά:
A΄ χρονική περίοδος άφιξης: 20:30-20:45 – Σειρές Ε-Θ
B΄ χρονική περίοδος άφιξης: 20:45-21:00 – Σειρές Ι-Ν

Εισιτήρια

Κανονικό: 15€

Μειωμένο, Φίλος, Ομάδα 5-9: 11€

Γειτονιάς: 7 €

Συνοδός ΑΜΕΑ: 10€

ΑΜΕΑ, Άνεργοι: 5€

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@onassis.org

Με την υποστήριξη:

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Η υπηρεσία digital ticket / print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Ανοίξτε το pdf στη smart συσκευή σας, ή εναλλακτικά αποθηκεύστε το εισιτήριό σας στο android ή IOS wallet σας ή τυπώστε το και μπείτε απευθείας στην αίθουσα.

ΓΡΑΜΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
2109005800

ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ

2130178200

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ (Συγγρού 107)
Τα ταμεία της Στέγης θα παραμείνουν κλειστά μέχρι νεότερης οδηγίας

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους της Στέγης.

Διατίθενται συσκευές για απολύμανση χεριών σε όλους τους χώρους.

Δεν επιτρέπεται η παραμονή των θεατών στους κοινόχρηστους χώρους (φουαγιέ), αλλά μόνο η διέλευση προς τις αίθουσες.

Για την αποφυγή του συνωστισμού, ισχύουν χρονικές περίοδοι άφιξης και οι θεατές θα πρέπει να προσέρχονται με τα εισιτήριά τους εκτυπωμένα ή σε ηλεκτρονική μορφή.

Τα εισιτήρια είναι αυστηρά προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα.

Οι παραστάσεις δεν έχουν διάλειμμα.

Το βεστιάριο και το μπαρ του ισογείου (Liquid bar) θα παραμείνουν κλειστά.

Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση θεατών σε θέσεις άλλες από αυτές που αναγράφονται στα εισιτήριά τους.

Παρακαλούμε να ακολουθείτε τις υποδείξεις του προσωπικού ασφαλείας και εξυπηρέτησης του κοινού κατά την είσοδο και έξοδό σας από τις αίθουσες.

Η Στέγη έχει δικαίωμα να ζητήσει την απομάκρυνση από τον χώρο της εκδήλωσης κατόχου εισιτηρίου που δεν συμμορφώνεται με τα προαναφερόμενα μέτρα και τους κανονισμούς.

Για εκδηλώσεις στην Κεντρική Σκηνή, τη Μικρή Σκηνή και τον Εκθεσιακό Χώρο (-1) επιτρέπεται η χρήση των ανελκυστήρων ανά 2 άτομα. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Στο υπόγειο parking κατεβαίνουν μόνο οι οδηγοί των οχημάτων. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Τα εκδοτήρια της Στέγης θα παραμείνουν κλειστά. Δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε εκτύπωση εισιτηρίου.

Η αγορά των εισιτηρίων γίνεται από το οnassis.org και το τηλεφωνικό κέντρο.

Είναι απαραίτητη η χρήση ηλεκτρονικού ή προτυπωμένου εισιτηρίου.

Για περισσότερα >> https://www.onassis.org/el/whats-on/paradise-katerina-giannopoulou