Phillip Phillips takes the "American Idol" title in 2012. (John Shearer/Invision/AP)

 

Τίτλοι τέλους για το American Idol μετά από 15 χρόνια και όλοι συμφωνούν στην Αμερική ότι δεν θα λείψει ιδιαίτερα σε κανένα.

 

Περισσότερο ενδιαφέρον υπήρχε για τους παρουσιαστές παρά για τους εκατοντάδες διαγωνιζόμενους οι οποίοι πέρναγαν μία χρονιά ευδαιμονίας, αυτό βέβαια κυρίως για τους νικητές και μετά επέστρεφαν στην ανωνυμία..

Ελάχιστα ονόματα ξεχώρισαν όλα αυτά τα χρόνια και κατάφεραν να συνεχίσουν, ανάμεσα τους οι Carrie Underwood και Kelly Clarkson.

 

Ανάλογη τύχη έχουν συνήθως όλα τα ανάλογα πανηγυράκια σε όλο τον κόσμο.

 

  Βέβαια ενδεχομένως να αρχίσει κάποιο άλλο ανάλογο σώου, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει και θα πρέπει σύντομα να περιμένουμε την νέα μουσική επανάσταση η οποία πρέπει να έχει 'μουσική προέλευση' και όχι τεχνολογική.

 

Η τεχνολογία εκμεταλλεύεται την μουσική, δεν την δημιουργεί, σε εξέλιξη βρίσκεται πόλεμος μεταξύ των συνθετών που εισπράττουν ελάχιστα χρήματα για εκατομμύρια μεταδόσεις των τραγουδιών τους, αυτοί δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν εμφανίσεις όπως οι καλλιτέχνες, έτσι το εισόδημα τους έχει μειωθεί δραματικά, αφού εισέπρατταν αρκετά περισσότερα χρήματα από τις φυσικές πωλήσεις των δίσκων.

 

Αυτός είναι ίσως και ο βασικός λόγος που η μουσική δεν έχει πια έμπνευση, υπάρχουν επαγγελματίες συνθέτες που γράφουν τραγούδια με τον ίδιο τρόπο που θα εργαζόντουσαν σαν ταμίες σε τράπεζες ή σε οποιαδήποτε άλλη εργασία.

 

Όλοι έχουν βάλλει το χέρι τους για την σημερινή απαξίωση και τώρα απολαμβάνουν το έργο τους που οδηγεί σε πτώση των πωλήσεων στα νέα άλμπουμ, κάτι που κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό να ξεπεράσουν με την άνοδο των δίσκων από το παρελθόν.

 

Το ερώτημα βέβαια είναι του αν οι πρόσφατες δεκαετίες θα έχουν την ίδια δυναμική με αυτές του 60, 70 και 80.

 

 

 

Κώστας Ζουγρής