Η Τζιν Ελίζα Τίρνεϊ (19 Νοεμβρίου 1920 – 6 Νοεμβρίου 1991) ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου. Καταξιωμένη για τη μεγάλη ομορφιά της, καθιερώθηκε ως ηγετική κυρία. Ήταν περισσότερο γνωστή για την ερμηνεία της στον ομώνυμο χαρακτήρα στην ταινία Laura (1944), και ήταν υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της ως Έλεν Μπέρεντ Χάρλαντ στο Leave Her to Heaven (1945).
Οι άλλοι ρόλοι της Tierney περιλαμβάνουν τη Martha Stable Van Cleve στο Heaven Can Wait (1943), την Isabel Bradley Maturin στο The Razor's Edge (1946), τη Lucy Muir στο The Ghost and Mrs. Muir (1947), την Ann Sutton στο Whirlpool (1949), η Mary Bristol. στο Night and the City (1950), η Maggie Carleton McNulty στο The Mating Season (1950) και η Anne Scott στο The Left Hand of God (1955).
Η σταρ του κινηματογράφου της δεκαετίας του 1940 λατρεύτηκε για την εμφάνισή της - αλλά ήταν επίσης ένα δηλητηριασμένο δισκοπότηρο όταν επρόκειτο για την καριέρα και την κληρονομιά της. Σχεδόν έναν αιώνα μετά, έχει αλλάξει τόσο πολύ ο τρόπος που αξιολογούμε την ομορφιά;
Η γυναικεία ομορφιά είναι μια έννοια που χρωματίζεται από τη δυναμική της δύναμης και τους συμβολισμούς. Έχει κλασικά ιδανικά, αλλά διαρκώς μεταβαλλόμενα κριτήρια, ανάλογα με τη δεκαετία ή την εποχή. Και όπως τόσα πολλά που είναι θηλυκά, χλευάζεται επίσης. Η υπερβολική ανησυχία για την ομορφιά, στον εαυτό μας ή στους άλλους, συχνά θεωρείται επιπόλαιη, ακόμη κι αν το κοινωνικό νόμισμα –και το γεγονός ότι εξακολουθεί να έχει νόμισμα– παραμένουν συναρπαστικά στοιχεία της δυτικής κουλτούρας και κοινωνίας. Όλα αυτά για να πούμε: όποιος βρίσκεται στη δημοσιότητα και του αποδίδεται ο τίτλος της «ομορφότερης γυναίκας» παραδίδεται κάτι σαν δηλητηριασμένο δισκοπότηρο.
Η Τζιν Τίρνεϊ ήταν μια από τις πολλές ηθοποιούς στο Χόλιγουντ, στο παρελθόν και στο παρόν, που έχουν χαρακτηριστεί ως «αναμφισβήτητα η πιο όμορφη γυναίκα στην ιστορία του κινηματογράφου» από τον επικεφαλής του στούντιο Ντάριλ Ζανούκ. Ευλογημένη με γαλαζοπράσινα μάτια και μάτια που έμοιαζαν με γάτα και ένα απίστευτα συμμετρικό πρόσωπο, ήταν σχεδόν σαν κούκλα στην εμφάνισή της. μια εντύπωση υποβοηθούμενη από τα προσεκτικά βαμμένα κόκκινα χείλη της εποχής της. Έγινε διάσημη στις αρχές της δεκαετίας του 1940, την εποχή της βόμβας και του pin-up. Σύγχρονες της στην ομορφιά της οθόνης του Χόλιγουντ ήταν η Rita Hayworth, η Ava Gardner και η Hedy Lamarr, σίγουρα έλεγε κάτι που η Tierney αναφερόταν σταθερά ως η πιο όμορφη από όλες.