Ο «Μαέστρος» Μπράντλεϊ Κούπερ ως σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής υποδύεται τον Λέοναρντ Μπέρνσταϊν, ο Κεν Λόουτς επαναξιολογεί την έννοια της ευκαιρίας στους δύσκολους καιρούς αλλά και την εικόνα «του ξένου» σε συνθήκες κρίσης, η «Γάζα» σκιαγραφεί ένα πορτρέτο της ζωής στην Παλαιστίνη, ο Πιρς Μπρόσναν το σκάει από γηροκομείο στον «Τελευταίο Στρατιώτη», η Ζωή δοκιμάζει την Αγάπη σε μια ταινία υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα, στο τραπέζι του “Thanksgiving” οι συνδαιτημόνες αγνοούν ποιος θα φάει ποιον και τέλος (για τους μικρούς μας φίλους) οι πάπιες που ζηλεύουν τα αποδημητικά πουλιά φεύγουν για ένα ταξίδι. Αυτές είναι οι ταινίες που βγαίνουν στους κινηματογράφους την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023.
Η Τελευταία Παμπ
Πλησίον τον ορυχείων, στη μοναδική -και σύντομα ερημική- παμπ μιας εργατικής περιοχής, σε ένα χωριό της νοτιοανατολικής Αγγλίας, οι κάτοικοι πρέπει να πάρουν αποφάσεις για το υπόλοιπο της ζωής τους. Ενώ οι περισσότεροι είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν τον τόπο, ένα κύμα Σύριων οικονομικών μεταναστών επιλέγουν ως τόπο κατοικίας τους το χωριό λόγω χαμηλού κόστους στα σπίτια.
Ο Κεν Λόουτς συνεπής και στη θεματική και στην κοινωνική του ευαισθησία, επαναξιολογεί την έννοια της ευκαιρίας στους δύσκολους καιρούς αλλά και την εικόνα «του ξένου» σε συνθήκες κρίσης. Στην τελευταία παμπ, σηκώνει ψηλά το ποτήρι του και πίνει στην υγεία ενός διαβρωμένου συστήματος κοινωνικού δικαίου που του επέτρεψε να κάνει μια σειρά από σπουδαίες ταινίες. Και εμείς τσουγκρίζουμε μαζί του και τον ευχαριστούμε για αυτό το πολυτάραχο και έντιμο ταξίδι του σε ένα κόσμο που μας γνώρισε υπό το πρίσμα της απλότητας, της αλληλοκατανόησης, της ενσυναίσθησης και σίγουρα όχι της φθηνής συγκίνησης.
Γάζα
Ήταν η επίσημη πρόταση της Ιρλανδίας στα Όσκαρ του 2020. Το ντοκιμαντέρ για τη ζωή στην Παλαιστίνη με τίτλο «Γάζα» είναι ένα κινηματογραφικό πορτρέτο των κατοίκων της περιοχής, που μέσα από τις καθημερινές ασχολίες τους που δείχνουν πώς η ζωή συνεχίζεται πλάι στα συντρίμμια ενός αδιάκοπου πολέμου.
Ο Τελευταίος Στρατιώτης
Στις αρχές της τρίτης ηλικίας, ένας άντρας που πολέμησε στην απόβαση στη Νορμανδία, το σκάει από γηροκομείο της Βορείου Ιρλανδίας για να παρευρεθεί στην επέτειο 75 χρόνων από την στρατιωτική επέμβαση. Ωστόσο εκεί θα πρέπει να βρει το κουράγιο για να αντιμετωπίσει τα φαντάσματα του παρελθόντος. Ο Πιρς Μπρόσναν κάνει αξιοπρεπείς προσπάθειες να βρει τα πατήματα του σε αυτήν την ταινία, η οποία εκτός από την πηγαία συγκίνηση που προκαλεί σε σημεία, δυστυχώς ακολουθεί «συνταγές» του είδους. Είναι άξιο αναφοράς ότι το παρελθόν χρησιμοποιείται ως έναν βαθμό θεραπευτικά για τον ήρωα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που μάλλον, σε σημεία, αγνοεί τις πραγματικές επιπτώσεις εκείνης της περιόδου στη ζωή του.
Αγάπη, Ζωή
Μια γυναίκα θα κινδυνέψει να χάσει τον εαυτό της. Ο κωφός και άστεγος πρώην άντρας της επανέρχεται στη ζωή της, ανήμπορος πλέον, ζητώντας της βοήθεια. Αρχικά είναι τελείως αντίθετη με τη στροφή στο παρελθόν και τις αναμνήσεις που φέρει, αργότερα όμως θα ανταποκριθεί, με ρίσκο να δοκιμαστεί σοβαρά η νέα σχέση της, αλλά και η ψυχολογική κατάσταση του μικρού γιου της. Το «Αγάπη, Ζωή», άθελα του, από τον τίτλο προϊδεάζει για την αξιολόγηση αυτών των δύο εννοιών στην ανθρώπινη ύπαρξη. Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα.
Thanksgiving
Συνδυάζοντας τις δύο γιορτές καταναλωτισμού και υπερφαγίας, το «Black Friday» και την «Ημέρα των Ευχαριστιών» [όπως ορίζει και ο τίτλος], έρχεται η επόμενη ταινία που εντυπωσίασε το κοινό με τις προβολές αντιδράσεων. Ένας κατά συρροήν δολοφόνος θα φέρει τα πάνω κάτω στις ζωές των κατοίκων της Μασαχουσέτης, όταν το βράδυ της Black Friday θα μακελάρει (σε ρηματική μορφή) κάθε τι ζωντανό. Το διαβολικό σχέδιό του εμπνέεται από τις μέρες που όλοι έχουμε όμορφες αναμνήσεις. Ο Ιλάι Ροθ του «Hostel», γνωρίζει καλά και τον τρόμο και τις τεχνικές της φρίκης. Με περισσότερο χιούμορ και πιο πετυχημένες ακροβασίες στα είδη, στρώνει το τραπέζι σε αγνώστους που αγνοούν ποιος θα φάει ποιον.
Ένα Ταξίδι για Πάπιες
Η μονότονη, πλην ασφαλής ζωή τους, τους έχει βαλτώσει στον βάλτο που κατοικούν. Υπάρχει όμως μια συγκρουσιακή κατάσταση όταν τα περισσότερα μέλη θέλουν να δουν νέους τόπους και να ζήσουν την περιπέτεια. Θα απογειωθούν λοιπόν μαζί με τις αποδημητικές πάπιες, ξεβολεύοντας τους ικανοποιημένους στη μίζερη ζωή τους χαρακτήρες. Κάπου ανάμεσα στο προβλεπόμενο ταξίδι Τζαμάικα – Νέα Υόρκη θα απογειωθεί μαζί τους και η περιπέτεια. Τελικά αυτό το ταξίδι θα έχει επιστροφή; Καλοφτιαγμένη, διασκεδαστική, φρέσκια και με κλισέ ιστορία κινουμένων σχεδίων, ιδανική για το τραπέζι της παιδικής κινηματογραφοφιλίας.
Ο Μαέστρος
Σε υποκριτικά κρεσέντο, με σκηνοθετική μαεστρία αλλά και λίγα φάλτσα, κάνει πρόβες στην -κατά τα άλλα- καλοκουρδισμένη ορχήστρα που άλλοι παίζουν με την ψυχή τους, άλλοι διεκπεραιωτικά. Ο «Μαέστρος» Μπράντλεϊ Κούπερ υποδύεται [και καθοδηγεί τον εαυτό του] τον Λέοναρντ Μπέρνσταϊν που έντυσε μεταξύ άλλων μουσικά κάποιες από τις πιο εμβληματικές κινηματογραφικές συγχορδίες. Η ταινία εστιάζει στη σχέση του με την Φελίσια Μοντεαλέγκρε, την επί 25 χρόνια σύζυγό του, που υπέκυψε στο ταλέντο του αλλά ποτέ δεν έσβησε από την καρδιά της ότι η δική του καρδιά ήταν μοιρασμένη στην άκριτη αποδοχή της και τους κατά καιρούς εραστές του.
Με ουσιαστική εμβάθυνση στα διλήμματα του συνθέτη, και προσεγμένη (σε βαθμό ραφιναρίσματος, όχι με την καλή έννοια) στην ερωτική του ζωή, ο Μπράντλεϊ Κούπερ δίνει τον καλύτερο εαυτό του σε μια ταινία που ενώ δεν βρίσκει τα πατήματά της, σε αφήνει με την άσβηστη μελωδία ενός φάλτσου που το κατανοείς, το αγαπάς και το συγχωρείς. Η πραγματική έκπληξη της ταινίας είναι η Σάρα Σίλβερμαν που μεταμορφώνεται σε μια περσόνα αλησμόνητη. Όσο για τον ίδιο, κρατώντας σταθερά την μπαγκέτα του, μοιάζει το άσβεστο πάθος του για τον ήρωα και τα παθήματα του (που δεν έγιναν μαθήματα) να αποτελούν φάρο στον θεατή που αισθάνεται χαμένος σε δύο αδιέξοδα.
Πηγή: ERTnews.gr
Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος