Το συγκρότημα είναι πιο ώριμο και βελτιωμένο
Ο Grian Chatten είπε στον Mojo ότι αποφάσισαν να απομακρυνθούν από τα ιρλανδοκεντρικά τους θέματα για το άλμπουμ, καθώς θα ήταν πολύ δύσκολο να «ακούγεται σαν την Ιρλανδία» ενώ δημιουργούσαν ένα φουτουριστικό και δυστοπικό όραμα που ονομάζεται Romance .
Σύμφωνα με τον Chatten, η διαδικασία συγγραφής τραγουδιών ήταν, ως συνήθως για το συγκρότημα, μια «σταθερή διαδικασία» που γινόταν μεταξύ των περιοδειών. Η «πνευματική μορφή» του άλμπουμ πρωτοεμφανίστηκε όταν έγραψε το κομμάτι «In the Modern World». Συνέκρινε τη διαδικασία με το soundtrack μιας πόλης για την οποία τελικά κατάλαβε το «χρώμα και το έτος, την ατμόσφαιρα και τη θερμοκρασία» της.
Το άλμπουμ επηρεάστηκε από πολλές τοποθεσίες καθώς και από "ορισμένες ατμόσφαιρες σε ορισμένες στιγμές", συμπεριλαμβανομένου του Τόκιο. Ο Chatten δήλωσε, "Γράφουμε πολύ περισσότερο με βάση οπτικές αναφορές παρά μουσικές αναφορές. Είναι πιο εύκολο να είσαι πρωτότυπος". Το άλμπουμ εμπνεύστηκε επίσης από το ιαπωνικό manga και τον ιταλικό κινηματογράφο.
Ο ντράμερ Tom Coll είπε ότι το Romance ήταν, κατά κάποιο τρόπο, σαν τον πρώτο τους δίσκο , δεδομένου ότι σκόπιμα απομακρύνθηκαν από τη μακροχρόνια νοοτροπία «αν δεν μπορούμε να το παίξουμε ζωντανά, ας μην το κάνουμε».
Το "Horseness Is the Whatness" γράφτηκε από τον κιθαρίστα Carlos O'Connell και ο τίτλος πήρε από τον Ulysses .Οι στίχοι του "Here's the Thing" χτίστηκαν στη βάση μιας διαμάχης μεταξύ του Chatten και του O'Connell, και το "In the Modern World" εμπνεύστηκε από το "strain of disilusionment" της Lana Del Rey . Το "Favourite" είχε αρχικά δώδεκα στίχους γραμμένους από τον Chatten, ωστόσο, έγινε μικρότερο σε μόλις τέσσερις από το υπόλοιπο συγκρότημα. Και, για τον Conor Curley, τα κύρια φωνητικά του στο "Sundowner" ήταν τυχαία.