Νίκη Τριανταφυλλίδη: Η αντισυμβατική ζωή, τα προβλήματα υγείας, το αναπηρικό καροτσάκι και το τέλος στα 71
Η Νίκη Τριανταφυλλίδη γεννήθηκε το 1942 στην Αθήνα και ήταν κόρη του συνθέτη Πάνου Τριανταφυλλίδη. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές της φοίτησε στις δραματικές σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του Πέλλου Κατσέλη. Ήταν παντρεμένη με τον ηθοποιό Κώστα Μεσσάρη, με τον οποίο απέκτησε μία κόρη.
Η πρώτη της εμφάνιση στο σανίδι έγινε το 1963, με τον θίασο Αλέκας Κατσέλη στην παράσταση του έργου του Λόρκα Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα. Ένα χρόνο νωρίτερα είχε κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στη βραβευμένη αντιπολεμική ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου Ουρανός.
Η βράβευση
Από την αρχή της σταδιοδρομίας της, η Νίκη Τριανταφυλλίδη καθιερώθηκε ως πρωταγωνίστρια και το 1971 το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου της απένειμε το βραβείο Μαρίκα Κοτοπούλη ως την καλύτερη ηθοποιό της περιόδου 1970-1971. Το 1970 κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, για την ταινία μικρού μήκους Συνηθισμένο μου όνειρο, στην οποία εκτός από την ίδια έπαιζαν και οι σκηνοθέτες Παντελής Βούλγαρης και Θόδωρος Αγγελόπουλος.
Ο ελληνικός κινηματογράφος
Η Νίκη Τριανταφυλλίδη πρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, όπως στον Αστραπόγιαννο στο πλευρό του Νίκου Κούρκουλου, στη Μοίρα ενός αθώου δίπλα στον Πέτρο Φυσσούν και στην Ευρυδίκη ΒΑ 2Ο37 του Νίκου Νικολαΐδη. Το 1976 ερμήνευσε τον ρόλο της Στέλλα Βιολάντη στην τηλεοπτική διασκευή του ομώνυμου έργου του Γρηγορίου Ξενόπουλου, που προβλήθηκε από την ΕΡΤ1.
Δραστήριο στέλεχος του ΚΚΕ, υπήρξε από τα ιδρυτικά μέλη της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης (ΠΑΠΟΚ) το 1977. Δίδαξε στις δραματικές σχολές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Πέλλου Κατσέλη. Έγραψε τα θεατρικά έργα Πάρτυ στο σπίτι της Ελισσάβετ Π., Ηχώ και νάρκισσος, Τρελλή Ελένη, τα οποία παρουσιάστηκαν σε δική της σκηνοθεσία. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του θιάσου Θέατρο Συνόλου και στη δεκαετία του ’90 δημιουργός του θεάτρου Τριανταφυλλίδη στην πλατεία Βάθη.
Δεν προσαρμόζομαι εύκολα
-Δεν προσαρμόζομαι εύκολα γιατί δεν κάνω συμβιβασμούς στην ζωή μου και επειδή την ζωή μας την διαμορφώνουμε συνήθως οι ίδιοι, είμαι αρνητική σε κάθε συμβιβασμό.
-Ακόμα και στον έρωτα δεν κάνω κανένα συμβιβασμό. Άλλο να έχεις κατανόηση και άλλο να κάνεις συμβιβασμό. Συμβιβασμός σημαίνει αυτά που βλέπεις να τα παραβλέπεις.
-Τον γάμο τον πιστεύω με ολότελα διαφορετικά κριτήρια από τον πολύ κόσμο. Με μια μορφή ελευθερίας και κατανόησης.
-Ποτέ δεν αναγκάστηκα να παίξω σε δουλειές που δεν τις πίστευα, αλλά άλλο αυτό και άλλο να θέλω να αγοράζω αυτοκίνητα κτλ.
-Εκείνο που φταίει είναι ότι έχουν παρακάνει εμπόριο το θέατρο.
-Οι δυνάμεις στο θέατρο έχουν διασκορπιστεί για να τα βάζει ο καθένας στην τσέπη του. Έπειτα είναι και η φθορά του επαγγέλματος . Από την ώρα που ένας ηθοποιός πιάνεται και καταφέρνει να κάνει θίασο εννοεί το έργο να είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του και το κοινό να μην έχει μάτια παρά μόνο για αυτόν.
-Οι κωμωδίες που παίζονται στον κινηματογράφο είναι πολύ χαμηλού επιπέδου. Βέβαια και ένα μέρος του κοινού είναι ακαλλιέργητο και αποστολή μας είναι να το καλλιεργήσουμε.
-Η καλύτερη ταινία που έχω γυρίσει μέχρι τώρα είναι ”ο τάφος των εραστών” και η χειρότερη μια ταινία που έκανα την τυφλή, δήλωνε τον Οκτώβριο του 1969 στο εβδομαδιαίο περιοδικό ”Ρομάντσο”.
Τα προβλήματα υγείας,
Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση της υγείας της διαρκώς χειροτέρευε, καθώς από τα νεανικά της χρόνια είχε πρόβλημα με τα οστά των κάτω άκρων. Παρέμενε στο σπίτι της, καθώς δεν μπορούσε να εύκολα να περπατήσει. Πέθανε στην Αθήνα στις 13 Μαΐου 2013.