barbara-streisand1

 

Υπάρχουν τραγουδιστές που είναι και ηθοποιοί. Για μερικούς από αυτούς είναι δυσθεώρητα τα όρια ανάμεσα στα δύο είδη έκφρασης. Ερμηνεύουν, είτε συλλαβίζοντας τις νότες ενός τραγουδιού, είτε εκφέροντας τις ατάκες ενός ρόλου. Στο Χόλιγουντ πολλοί τόλμησαν να αφήσουν για λίγο το μικρόφωνο για χάρη του σελιλόιντ.

 

Όσον αφορά στις γυναίκες τραγουδίστριες, λίγες συνδύαζαν τα ταλέντα της Μπάρμπρα Στράισαντ. Η ζωή της μοιάζει με παραμύθι: το ασχημόπαπο από το Μπρούκλιν, που έχασε τον πατέρα της πολύ μικρή, ένιωσε την απόρριψη από την μητέρα της και ωριμάζοντας, ανακάλυψε την εσωτερική και εξωτερική ομορφιά της, υποχρεώνοντας και όλους τους άλλους να την αναγνωρίσουν. Η Στράισαντ μέσω του τραγουδιού, έπεισε ότι κάνει και για ηθοποιός, παρά τα «εβραϊκά» χαρακτηριστικά της. Έχοντας διδαχθεί πολλά από το παίξιμο της Έθελ Μέρμαν και το χιούμορ της Μέι Γουέστ, γρήγορα απέδειξε ότι δεν είναι τυχαία. Πρώτος ρόλος και Όσκαρ για το «Αστείο Κορίτσι» της.

 

 

Τα έδωσε όλα από την αρχή και ήταν απλά μαγική. Λόγω του συγκεντρωτισμού, της τελειομανίας, του ναρκισσισμού και της ματαιοδοξίας της, στην σειρά κινουμένων σχεδίων "SouthPark" την αποκάλεσαν "Mecha-Streisand", καθώς μεταμορφωμένη σε γιγάντιο ρομπότ προσπαθεί να κυριεύσει τον κόσμο.

 

Ευοίωνα ξεκίνησαν τα πράγματα και για  την Λάιζα Μινέλι στο «Καμπαρέ»

 

 

Οι διάσημοι γονείς της την βοήθησαν στην καριέρα της, αλλά ο αγώνας, για να αποδείξει την δική της αξία, είχε άσχημο τέλος. Αλκοολισμός, κατάθλιψη και αποτυχημένοι γάμοι διατάραξαν την υγεία της, και την έβγαλαν από το παιχνίδι, όταν ακόμα ήταν αρκετά νέα. Η συνεργασία της με τους PetShopBoys θύμισε σε όλους ότι η Μινέλι γεννήθηκε από καλλιτέχνες, για να αφιερωθεί στην τέχνη

 

 

Η Τζούντι Γκάρλαντ είχε μία ιδιαίτερα δραματική ζωή. Υπήρξε ένας μοναδικός συνδυασμός ευαισθησίας και δύναμης. Ίσως το Νο 1 γκέι είδωλο των Αμερικανών, κάτι που η ίδια ποτέ δεν απαρνήθηκε. Για χρόνια ήταν εθισμένη σε κάθε είδους χάπια, λόγω του προγράμματος που της επέβαλαν από νωρίς τα μεγάλα στούντιο. Απόπειρες αυτοκτονίας, αποτυχημένοι γάμοι, αλλά πάντα κατάφερνε να επιβιώνει

 

.

 

Αναπόφευκτο το πρόωρο τέλος το 1969.

 

Οι γκέι της δεκαετίας του '50 ταυτίστηκαν με το τραγούδι της Ντόρις Ντέι "Secret Love" (κάτι σαν το "Μυστικέ μου Έρωτα" της Στανίση) τότε που όλα "τά' σκιαζε η χολέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά"

 

.

 

Το 1959 ξεκίνησε η πιο πετυχημένη περίοδος της καριέρας της στο κινηματογραφικό πανί, αφού έπαιξε με τον Ροκ Χάτσον στο διάσημο φιλμ "Pillow Talk". Ο Χάτσον υπήρξε έκτοτε φίλος καρδιακός. Συμπρωταγωνίστησαν σε άλλες δύο ταινίες, πάντα ως ζευγάρι. Οι ρόλοι της καλοκάγαθης γυναίκας με την ισχυρή θέληση, την αφελή διάθεση και την αγνότητα της καλόγριας, της προσέδωσαν τον τίτλο της "πιο ηλικιωμένης παρθένας του κόσμου". Το 2011, ούσα 87 ετών, επανέκαμψε δισκογραφικά με το άλμπουμ «MyHeart».

 

Η αναιδέστατη ΝεοϋορκέζαΜπετ Μίντλερξεκίνησε να τραγουδά στις γκέι σάουνες της Νέας Υόρκης. Οι θαυμαστές της την φωνάζουν "Θεά!/Divine!".

 

 

Τον επόμενο μήνα κυκλοφορεί δίσκο αφιερωμένο στα τραγούδια των γυναικείων γκρουπς του παρελθόντος, πιστεύοντας πάντα στην γυναικεία αλληλεγγύη

 

 

Στην Μαντόνα αρέσει να ξανα-ανακαλύπτει τον εαυτό της, και να μην προσκολλάται στο παρελθόν. Το «πάλευε» χρόνια με την υποκριτική. Κατάφερε να κερδίσει Χρυσή Σφαίρα ερμηνείας για την «Εβίτα»

 

 

Η Σερ έχει τον δικό της «τύπο»: εξωφρενικά και σκανδαλώδη ρούχα, τεράστια μαλλιά, αντρική φωνή, πετυχημένη δραματική ηθοποιός. Πετυχημένη στο μουσικό ντουέτο με τον πρώτο της σύζυγο Σόνι Μπόνο. Η προσωπική της καριέρα την κατέστησε διαχρονική και δημοφιλή σε νεώτερες γενιές. Στον πρώτο της ρόλο στο σινεμά υποδύθηκε την λεσβία στην "Εξαφάνιση της Κάρεν Σίλγουντ" στο πλάι της Μέριλ Στριπ, την οποία τίμησε όταν κέρδισε το Όσκαρ το 1988 για το «Moonstruck»

 

 

Η Στριπ πρώτη φορά χάρηκε τόσο πολύ, που το έχασε.

 

Η Ολίβια Νιούτον Τζον απέδειξε στο «Grease» ότι μπορεί και να παίξει

 

 

All-blackstar μιούζικαλ («CarmenJones»: ) και δραματικές ταινίες («AnnaLucasta»: ) άφηναν πεδίο έκφρασης σε περιθωριοποιημένους κινηματογραφικά μαύρους καλλιτέχνες, λόγω του φυλετικού ρατσισμού: Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ («Porgy &’ Bess» ), Έρθα Κιτ («St. LouisBlues» ), Χάρι Μπελαφόντε και Ντόροθι Ντάντριτζ, Λίνα Χορν («CabinintheSky»  όπου αναγκαζόταν να κάνει ειδικό make-up, για να φαίνεται πιο λευκή), Περλ Μπέιλι («CarmenJones» ), Νταϊάν Κάρολ («Claudine» ). Ήταν σίγουρα ένα επιθετικό ξεκίνημα («StormyWeather», «CarmenJones», «PorgyandBess»), που κατέληξε στην αποτυχία του «TheWiz» στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Στο τελευταίο πρωταγωνιστούσαν οι Νταϊάνα Ρος και ο θαυμαστής της Μάικλ Τζάκσον. Η Ρος είχε προταθεί για Όσκαρ για το «LadySingstheBlues»  1972), έπαιξε και στο «Mahogany» (1975), αλλά η αποτυχία του «Μάγου του Οζ», έμελλε να οδηγήσει στην ολοκλήρωση του «Σωματοφύλακα» το 1992 με την Γουίτνι Χιούστον στον κεντρικό γυναικείο ρόλο. Η Χιούστον ολοκλήρωσε την κινηματογραφική της καριέρα με έναν καλό δεύτερο ρόλο στο «Sparkle» το 2012  δίνοντας χώρο στην Τζόρντιν Σπαρκς. Από το ίδιο ριάλιτι με την Σπαρκς ξεπήδησε και η Φαντάσια Μπαρίνο, που χρόνια ακούγεται ότι θα υποδυθεί στο σινεμά την Μαχάλια Τζάκσον. Η επίσης προερχόμενη από τάλεντ-σόου Τζένιφερ Χάτσον κέρδισε Όσκαρ  και αναμένει να την προτείνουν για την βιογραφία της Αρίθα Φράνκλιν. Η Χάτσον έκλεψε τις εντυπώσεις στο πλάι της Μπιγιονσέ Νόουλς, η τελευταία όμως δεν πτοήθηκε. Έπαιξε στο «CadillacRecords» (2008), και χάρισε την φωνή της στο animation «Epic» (2013). Το όνομά της ακούγεται για την τέταρτη κινηματογραφική αναβίωση του «Ένα αστέρι γεννιέται» σε σκηνοθεσία Κλιντ Ίστγουντ. Η LadyGagaέχει κάνει λίγα πράγματα στο σινεμά, αλλά όλοι αναμένουν να την σκηνοθετήσει του χρόνου η Στράισαντ στο «Gypsy». Η Μαράια Κάρει ξεκίνησε άσχημα («Glitter», 2001), αλλά συνέχισε στο σωστό δρόμο με το «Precious» (2009) και τον «Μπάτλερ» (2013).

 

Και λοιπά μέλη του RatPack διακρίθηκαν σε φιλμς, όπως ο Ντιν Μάρτιν. Ο Φρανκ Σινάτρα πήρε Όσκαρ (και 1 τιμητικό και 1 ανθρωπιστικό). Ο μέγασταρ Έλβις Πρίσλεϊ αποτυπώθηκε στο πανί σε περισσότερες από 30 παραγωγές. Ο Μπινγκ Κρόσμπι συγκέντρωσε 3 οσκαρικές υποψηφιότητες και 1 βραβείο.

 

Και σύγχρονοι crooners στράφηκαν στην ηθοποιία όχι αποκλειστικά μεταφέροντας εκεί την μουσική τους περσόνα. Ο Χάρι Κόνικ Τζούνιορ ήταν ο διαβολικός serial-killer του «Copycat». Ο Κρις Άιζακ έπαιξε στην «Σιωπή των Αμνών». Ο Μικ Τζάγκερ διασκεδάζει με την εικόνα του στο «Bent»

 

 Ο Ντέιβιντ Μπόουι ξεχωρίζει στο «MerryChristmasMr. Lawrence». Ο Τομ Γουέιτς κάνει το κέφι του στον «Δράκουλα». Ο Μίτλοφ πέρασε από το «FightClub» και από το «FacetoFace».

 

Μουσικοί της μαύρης μουσικής όπως οι BowWow, SnoopDogg, Ludacris, LLCoolJ, Sean «Diddy» Combs, Eminem, MosDef, IceCube, TupakShakur, WillSmith, JustinTimberlake, MarkWahlberg, αλλά και οι κάντρι-σταρ Ντουάιτ Γιόκαμ και Τιμ ΜακΓκρό ακολούθησαν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, διαγράφοντας δεύτερη ξεχωριστή καριέρα στο σινεμά ορισμένοι, φτάνοντας μέχρι τις απονομές βραβείων Όσκαρ.

 

Τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν και οι σύγχρονες τραγουδίστριες. Άλλες δεν έπεισαν ακόμη (Ριάνα, Μπρίτνεϊ Σπίαρς, Τζάνετ Τζάκσον, Νίκι Μινάζ

 

 

και άλλες συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται και στα δύο πεδία (Ντόλι Πάρτον, Μάντι Μουρ, Ντέμπορα Χάρι, Κόρτνεϊ Λαβ, Κουίν Λατίφα

 

 

Μέισι Γκρέι, Τζένιφερ Λόπεζ) ή ενεργοποιούνται περιστασιακά Μπιορκ,

 

) Η Αλάια δεν πρόλαβε να ικανοποιήσει τις προσδοκίες, που γέννησε το ταλέντο και η ομορφιά της

 

 

Και στην Ελλάδα παρατηρήθηκε το φαινόμενο μεταπήδησης καλλιτεχνών από το τραγούδι στο σινεμά. Παλιότερα υπήρξαν οι: Τόλης Βοσκόπουλος, Μαρινέλλα, Δούκισσα, Καίτη Γκρέι,και πιο πρόσφατα οι: Κατερίνα Κούκα (για έναν και μοναδικό ρόλο στο «Χάραμα» του 1994) και Σάκης Ρουβάς  .