Γ. Πετρίδης: Είναι να λυπάται κανείς για τον ξεπεσμό της σημερινής ποπ μουσικής και των περιοδικών στις ΗΠΑ
Είναι να λυπάται κανείς για τον ξεπεσμό της σημερινής ποπ μουσικής και των περιοδικών στις ΗΠΑ, όπως το Rolling Stone και κυρίως το Billboard.
Δεν ήμουν από εκείνους που στην χώρα μας κατηγορούσαν αυτά τα δύο περιοδικά πριν από 15-20 χρόνια γιατί δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι στηριζόντουσαν στην mainstream μουσική.
Σήμερα όμως που ακριβώς αυτή η μουσική βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο της εδώ και δεκαετίες, θα ήθελα αυτά τα δύο έντυπα, να έχουν πάρει συγκεκριμένες θέσεις κάνοντας κριτική σ' αυτή τη κατάσταση και όχι να την αποδέχονται και να την προωθούν.
Καταλαβαίνω ότι είναι επόμενο όμως, αφού σχεδόν, όλος ο τύπος στο σύνολο του έχει ξεπέσει σε σύγκριση με το παρελθόν.
Και τα δύο περιοδικά έχουν χάσει τους εξαιρετικούς δημοσιογράφους που είχαν και έχουν πουληθεί σε πολυεθνικές που χαμήλωσαν το επίπεδο από τους δημοσιογράφους με άποψη σε δημοσιογράφους του Lifestyle
Πόσο προφητικό ήταν αυτό που είπε ο Timothy White στα τέλη της δεκαετίας του '90, 'έρχεται Αρμαγεδών που στα επόμενα χρόνια θα καταστρέψει την μουσική όπως την ξέραμε'.
To Billboard λοιπόν έδωσε τα βραβεία του, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, πχ Billie Eilish, τα υπόλοιπα είναι για κλάματα.
Θα μου πείτε, τι να βραβεύανε, αυτά ανέβασαν στα τσαρτ, σ' αυτά έδωσαν τα βραβεία.
Θυμάμαι τι απήχηση είχαν αυτά τα τσαρτ από όλο σχεδόν τον τύπο στην Αμερική και της Ευρώπη μέχρι το 2003-5.
Δεν υπήρχε πολιτική εφημερίδα στις ΗΠΑ που να μην δημοσίευε κάθε Παρασκευή-μία μέρα πριν από την έκδοση του Billboard- αυτούς τους καταλόγους.
Τώρα είναι τόσο απαξιωμένα που κανείς δεν ασχολείται μαζί τους, τόσο στον τύπο, όσο και στα ραδιόφωνα.
Αν ρωτήσετε ένα νέο στην Αμερική ποιο είναι το Νο 1 στην πατρίδα του αυτήν την εβδομάδα, όχι μόνο δεν το γνωρίζει αλλά θα σε κοιτάξει περίεργα αν του αναφέρεις την λέξη Billboard..
Έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια από τότε που σταμάτησε το American top 40, ένα ραδιοφωνικό πρόγραμμα που έκανε γνωστές τις επιτυχίες από άκρη σε άκρη στις ΗΠΑ.
Τώρα ο κάθε σταθμός, το κάθε χωριό, έχει το δικό του τσαρτ.
Εν πάση περιπτώσει θα μπορούσαν να γράφω για ώρες για τον ξεπεσμό της μουσικής σήμερα.
Γιατί είναι ξεπεσμός οι BTS να θεωρούνται ότι επηρεάζουν την σημερινή ποπ μουσική περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον και να σκέφτεσαι ότι 50 χρόνια πριν το αντίστοιχο κοινό των Teenagers είχε τους Jackson 5 της Motown.
Είναι απόλυτα θλιβερό να σκέφτεσαι, ότι οι νέοι πριν από 55 χρόνια άκουγαν τα τραγούδια της Motown που πολύ εύστοχα τους είχαν δώσει τον τίτλο THE SOUND OF YOUNG AMERICA.
Ποιος είναι ο ήχος της σημερινής Αμερικής;