«Κοκκινοσκουφίτσα – Το Πρώτο Αίμα / Little Red Riding Hood – The First Blood»
Βαθμολογία: 8/10
Στην πρώτη της εμφάνιση στη Στέγη το 2014, η Λένα Κιτσοπούλου (1971) εμπνέεται από το γνωστό παραμύθι των αδελφών Grimm, την «Κοκκινοσκουφίτσα» (1857). Προσθέτει, όμως, τον υπότιτλο «Το Πρώτο Αίμα», κατά το «First Blood», την αμερικανική ταινία δράσης του 1982 με τον Sylvester Stallone, και ανατρέπει τα πάντα...
Το έργο ευτυχεί, αναδεικνυόμενο από ένα καταπληκτικό καστ, που σκηνοθετεί η Κιτσοπούλου. Τον σχεδόν συνομήλικό μου Γιάννη Κότσιφα (1974) τον πρωτοείδα στην ιστορική παράσταση της Νέας Σκηνής του Θεάτρου της οδού Κυκλάδων του 2001 Το έβδομο ρούχο της Ευγενίας Φακίνου. Το ότι έχει κάνει τα πρώτα του βήματα στην υποκριτική ως φοιτητής στο περίφημο Ροζ Κτήριο της οδού Ακαδημίας με αγγίζει προσωπικά, καθώς με θυμάμαι πριν τριάντα χρόνια να πουλάω τα προγράμματα των παραστάσεων του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Ροζ Κτήριο. Ο απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου με καταγωγή από την Αμαλιάδα υποδύεται τον αδελφό της Κοκκινοσκουφίτσας, απόλυτα συντονισμένος με την ενέργεια των συναδέλφων του.
Πόσο καλή ηθοποιός η Ιωάννα Μαυρέα (1962)! Λίγο καιρό μετά Το Πρώτο Αίμα εμφανίστηκε στο Με τα δόντια (9/10) του Thornton Wilder στο Θέατρο Τέχνης, όπου έπαιζε πάλι μία μητέρα. Έγραφα για αυτήν τότε: «Η κα. Μαυρέα δίνει τον καλύτερό της εαυτό, για να δημιουργήσει την μάνα «κα. Ανθρώπου», χρησιμοποιώντας με μαεστρία το αστείρευτο ταλέντο της. Γίνεται λέαινα, γλυκιά, τρυφερή, σκληρή, βίαιη. Μεταξύ των καλών σκηνών της, ξεχωρίζει αυτή που ως πρόεδρος του συλλόγου «Μητέρων» εξυμνεί τον θεσμό του γάμου, ουσιαστικά γελοιοποιώντας τον, αφού τον παρουσιάζει ως το μέγιστο γυναικείο επίτευγμα.»).
Τον Γιάννο Περλέγκα (1981), γιο του Τίμου Περλέγκα και της Αριστούλας Ελληνούδη, πρωοείδα το 2001 στην παράσταση Καθαροί, Πια/Cleansed της Sarah Kein στο Θέατρο Ροές. Η συγκεκριμένη θεματολογία με βρήκε ιδεολογικά αντίθετο και αποχώρησα στη μέση του έργου. Έκτοτε όμως είχα την ευκαιρία να απολαύσω τον ηθοποιό στα RELAX…MYNOTIS (7/10) και Ο αδαής και ο Παράφρων (9/10). Στην Κοκκινοσκουφίτσα αποδεικνύει ότι έχει και χιούμορ, υποδυόμενος τον αυνάνα, βλάχο κυνηγό.
Την Ελληνοκύπρια Έμιλυ Κολιανδρή (1979) πρωτοείδα το 2004 στο Ποια Ελένη; των Ρέππα - Παπαθανασίου στο Εθνικό Θέατρο και αργότερα στους Όρνιθες του Αριστοφάνη. Επάξια κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, δείχνοντας αντοχή και ευελιξία. Την παράσταση κλέβει εξαρχής η Νεφέλη Μαϊστράλη (1988) ως ταξιθέατρια, που τα χώνει στο κοινό. Λίγο αργότερα εμφανίστηκε στην παράσταση Αλεξάνδρεια (8/10) της ομάδας Elephas tiliensis στο Θέατρο Τέχνης. Το θίασο συμπληρώνει η ίδια η συγγραφέας ως ξεπεσμένη Σταχτοπούτα, ενώ στην άρια της μάνας ακούγεται η φωνή της σοπράνο Λένιας Ζαφειροπούλου.
Το έργο χάνει πόντους μόνο λόγω των υψηλών τόνων, που μπουκώνουν το κείμενο.
•ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ