«The Yakuza / Μυστική Οργάνωσις Γιακούζα» (Κριτική)

«The Yakuza / Μυστική Οργάνωσις Γιακούζα»
7/10

 

Επιστρέφει για 12 η συνεχόμενη χρονιά ως κανονικός κινηματογραφικός θεσμός
το ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ. Για οκτώ ημέρες η διοργάνωση του Ηλία
Φραγκούλη δίνει ραντεβού στους σινεφίλ με δεκατρείς τίτλους (από τα ‘40’s έως και τα ‘70’s), εστιάζοντας όλο και περισσότερο στο παρελθόν της 7 ης Τέχνης. Έτσι από τις 12 μέχρι και τις 19 Ιουλίου μπορείς να δεις φιλμς, που μετρούν (συνήθως) πολυετή απουσία από τη μεγάλη οθόνη, με το φεστιβάλ να λειτουργεί ως κινηματογραφικό σχολείο.

 

 

Στα πλαίσια της διοργάνωσης προβάλλεται το έργο, που γύρισε ο Sydney Pollack (1934-2008) μετά το The Way We Were (1973) και για αυτό αντί του Robert Mitchum (1917-1997) είχε πέσει στο τραπέζι το όνομα του Robert Redford (1936), ο οποίος ορθά υποστήριξε ότι ήταν αρκετά νέος για το ρόλο. Ο σκηνοθέτης περνά αβίαστα από το ερωτικό δράμα σε μία περιπέτεια με πρωταγωνιστή το συνταξιούχο ντετέκτιβ Harry Kilmer (Robert Mitchum). Ο ήρωας επιστρέφει μετά από χρόνια στο Τόκυο, για να βοηθήσει έναν παλιό φίλο. Στην πορεία συναντά ξανά ένα μεγάλο έρωτα (Keiko Kishi, 1932) και εξολοθρεύει γκάνγκστερς της Γιακούζα. Το σενάριο υπογράφουν οι Paul Schrader (First Refo0rmed, 2017) και Robert Towne (Chinatown, 1974), βασισμένοι σε ιδέα του Leonard Schrader (Kiss of the Spider Woman, 1985), μεγαλύτερου αδελφού του Paul, ο οποίος έζησε για χρόνια στην Ιαπωνία. Πρόκειται για το πρώτο σενάριο και των δύο αδελφών Schrader, που έκτοτε συνεργάστηκαν άλλες δύο φορές. Η ταινία γυρίστηκε στην Ιαπωνία και στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.

 

 

Μπορεί η ιστορία να είναι γεμάτη βία, το περιεχόμενό της όμως έρχεται σε πλήρη
αντίθεση με τη ρομαντική διάθεση του σκηνοθέτη. Ο παραγωγός Pollack πραγματοποιεί γκρο-πλαν στο καστ των πρωταγωνιστών, παρασύρεται σε ερωτικά μοντάζ, ενώ και η μουσική του Dave Grusin (1934) παραπέμπει σε κοινωνικό φιλμ, παρά σε έργο δράσης. Διόλου τυχαία ο συνθέτης δύο χρόνια νωρίτερα είχε προσπαθήσει να γράψει μουσική για την ταινία της Barbra Streisand Up The Sandbox και απορρίφθηκε, ενώ από το 1975 και μετά η τραγουδίστρια ηχογραφεί συχνά τραγούδια του. Παρά τις ανισορροπίες του, το έργο σου κρατά το ενδιαφέρον. Ο Mitchum είναι ιδανικός ως αποσυρμένος αστυνομικός. Οι Brian Keith και Herb Edelman εμπλουτίζουν το αμερικανικό καστ, την παράσταση όμως κλέβει ο Ken Takakura (1931-2014). Με τη συμμετοχή του κερδίζει τη διεθνή αναγνώριση και μεταπηδά στο Hollywood.

 

Trivia:
Ακούγεται το τραγούδι του Grusin Only The Wind σε στίχους Aku Yu και ερμηνεία Yuuki Hide (1940-1998).

 

Το φιλμ θα παιχτεί στις 13 Ιουλίου 2023 στις 20:45 στο θερινό σινεμά ΡΙΒΙΕΡΑ (Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια).

 

Trailer:

Video Url

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ

100 ΧΡΟΝΙΑ WARNER BROS. / 100 YEARS OF WARNER BROS. (2023) 232’
(21:00) ΤΗΣ ΛΕΣΛΙ ΑΪΓΟΥΕΡΚΣ

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΜΥΣΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ ΓΙΑΚΟΥΖΑ / THE YAKUZA (1974) 112’ (20:45) ΤΟΥ
ΣΙΝΤΝΕΪ ΠΟΛΑΚ

Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΚΑΛΛΑΓΚΑΝ / DIRTY HARRY (1971) 102′ (23:00) ΤΟΥ ΝΤΟΝ
ΣΙΓΚΕΛ

 

 

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΔΑΝΤΕΛΑ / ARSENIC AND OLD LACE (1944) 118′
(20:45) ΤΟΥ ΦΡΑΝΚ ΚΑΠΡΑ

Η ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ / THE SEARCHERS (1956) 119′ (23:00) ΤΟΥ
ΤΖΟΝ ΦΟΡΝΤ

 

 

 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ / ALL THE PRESIDENT'S MEN (1976) 138′ (20:45) ΤΟΥ ΑΛΑΝ ΤΖ. ΠΑΚΟΥΛΑ

ΣΚΥΛΙΣΙΑ ΜΕΡΑ / DOG DAY AFTERNOON (1975) 125′ (23:15) ΤΟΥ ΣΙΝΤΝΕΪ
ΛΟΥΜΕΤ

 

 

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΘΥΕΛΛΑ ΣΕ ΜΗΤΡΙΚΗ ΚΑΡΔΙΑ / MILDRED PIERCE (1945) 111′ (20:45) TOY
ΜΑΪΚΛ ΚΕΡΤΙΖ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ / THE LETTER (1940) 95′ (23:00) ΤΟΥ ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΓΟΥΑΪΛΕΡ

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΑΙΜΑ / SPLENDOR IN THE GRASS (1961) 124’ (20:45) ΤΟΥ ΕΛΙΑ ΚΑΖΑΝ

ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ / REBEL WITHOUT A CAUSE (1955) 111′ (23:00)
ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΡΕΪ

 

 

 

ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΗΝ ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ ΓΟΥΛΦ; / WHO'S AFRAID OF VIRGINIA
WOOLF? (1966) 131′ (20:45) ΤΟΥ ΜΑΪΚ ΝΙΚΟΛΣ

Ο ΒΡΟΧΟΣ / ROPE (1948) 80′ (23:15) ΤΟΥ ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ / THE TOWERING INFERNO (1974) 165′ (21:00)
ΤΟΥ ΤΖΟΝ ΓΚΙΛΕΡΜΙΝ