Από τη διαστημική στολή του Ziggy μέχρι το συνθεσάιζερ του Brian Eno – μια τεράστια συλλογή αφιερωμένη στο πολιτισμικό είδωλο θα στεγαστεί σε μια μόνιμη έκθεση στο ανατολικό Λονδίνο, τόσο για θαυμαστές όσο και για τους μελετητές του David Bowie.
Οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν το διδακτορικό τους πάνω στον Ziggy Stardust, όταν ανοίξει στο Λονδίνο ένα μεγάλο μουσείο που θα φιλοξενεί ένα τεράστιο αρχείο της ζωής, του έργου και της κληρονομιάς του David Bowie.
Το Μουσείο Victoria and Albert (V&A) ανακοίνωσε ότι έχει αποκτήσει «για χάρη του έθνους» περισσότερα από 80.000 αντικείμενα που καλύπτουν έξι δεκαετίες της καριέρας του.
Τα κειμήλια θα είναι διαθέσιμα στο κοινό μέσω του The David Bowie Center for the Study of Performing Arts, το οποίο θα ανοίξει στο Ολυμπιακό Πάρκο Queen Elizabeth στο Στράτφορντ, στο ανατολικό Λονδίνο, το 2025.
Τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα περιλαμβάνουν κοστούμια σκηνής, όπως τα επαναστατικά σύνολα Ziggy Stardust του Bowie, που σχεδιάστηκαν από τον Freddie Burretti το 1972, οι δημιουργίες του Kansai Yamamoto για την περιοδεία Aladdin Sane το 1973 και το παλτό Union Jack που σχεδιάστηκε από τους Bowie και Alexander McQueen για το εξώφυλλο του άλμπουμ Earthling του 1997. Το αρχείο περιλαμβάνει πάνω από 70.000 φωτογραφίες, εκτυπώσεις, αρνητικά και διαφάνειες που τραβήχτηκαν από μερικούς από τους κορυφαίους φωτογράφους του 20ού αιώνα από τον Terry O'Neill μέχρι τον Brian Duffy και τον Helmut Newton.
Οι θαυμαστές θα δουν το synthesizer του Brian Eno που χρησιμοποιήθηκε στα άλμπουμ Low και Heroes και το stylophone - ένα δώρο από τον Marc Bolan στα τέλη της δεκαετίας του '60 που χρησιμοποιήθηκε στην πρωτοποριακή ηχογράφηση του Bowie, Space Oddity.
Χειρόγραφοι στίχοι, επιστολές, παρτιτούρες, φωτογραφίες, ταινίες, μουσικά βίντεο, σκηνικά, έργα τέχνης και βραβεία περιέχονται στο αρχείο, τα περισσότερα από τα οποία δεν έχουν εμφανιστεί ποτέ ξανά στο κοινό.
Ωστόσο, η δημιουργία ενός μόνιμου μουσείου για να στεγάσει την κληρονομιά του David Bowie, έξι χρόνια μετά τον θάνατό του, είναι ειρωνική. Οι συνεργάτες του τόνισαν πώς ο «μουσικός χαμαιλέοντας» αρνήθηκε τον νοσταλγικό πειρασμό να κοιτάξει πίσω στην δόξα του παρελθόντος και κοίταζε πάντα πως να ανοίξει νέους ορίζοντες.