Κριτική της περιπέτειας
«Διαφυγή/Crawl»
6/10
Το φιλμ κινείται στα πλαίσια των ταινιών με καρχαρίες (Deep Blue Sea, 1999 – The Shallows, 2016). Απλά αντικαθιστά τα υπερεκτεθέντα κινηματογραφικά κήτη με τους λιγότερο προβληθέντες αλιγάτορες. Το σκηνικό του καιρού θυμίζει αυτό του φιλμ Hard Rain (1998). Η δεινή κολυμβήτρια, κόρη Haley (η Βρετανίδα Kaya Scodelario του Extremely Wicked, Scockingly Evil and Vile, 2019) αναζητά εν μέσω ισχυρού τυφώνα τον διαζευγμένο πατέρα της (Barry Pepper), έχοντας ως μόνη συντροφιά την σκυλίτσα της Sugar. Σκηνοθετεί ο 41χρονος Γάλλος Alexandre Aja (The Hills Have Eyes, 2006 – Horns, 2013) σε σενάριο του δημιουργικού δίδυμου Michael και Shawn Rasmussen. Συμπαραγωγός του σκηνοθέτη ο καταξιωμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Sam Raimi (A Simple Plan, 1998).
Η περιπέτεια ξεκινά μία ώρα πριν το τέλος της ταινίας, οπότε και η Haley βρίσκεται εγκλωβισμένη στο υπόγειο της οικίας του πατέρα της. Ζωύφια και ποντίκια κάνουν την εμφάνισή τους, αλλά ο πραγματικός κίνδυνος προέρχεται από τα σαρκοβόρα ερπετά, που - λόγω της πλημμύρας - καταλήγουν στον αστικό ιστό. Και εκεί που ξυπνά το ενδιαφέρον του θεατή, το σενάριο γεμίζει από «αμερικανιές», καθώς διασώστες (Ross Anderson, Jose Palma) και συλητές (George Somner, Anson Boon, Ami Metcalf) δεν έχουν κάποια ευκαιρία απέναντι στους αλιγάτορες, σε αντίθεση με τους εφτάψυχους πρωταγωνιστές. Έτσι η φιλότιμη προσπάθεια και η πρωτότυπη ιδέα καταρρέουν υπό το βάρος της αναληθοφάνειας.
Κατά τα άλλα η ταινία, που γυρίστηκε κυρίως στο Βελιγράδι, περιέχει σκληρές σκηνές ακρωτηριασμών. Θα περάσεις ευχάριστα την ώρα σου, αν ξέρεις τι περιμένεις να δεις. Δεν θα θυμάσαι για πολύ καιρό μετά αυτήν την ταινία παρ’ ότι οι ψηφιακοί αλιγάτορες συναγωνίζονται στα ίσα την μαχητική Kaya Scodelario.
Το φιλμ κυκλοφορεί στις 19 Σεπτεμβρίου 2019 από την Odeon.