Από τον Κωστή Δ. Μπίτσιο
1.- «The Window» (8,5/10) (1949).
Ένα παιδί άθελά του γίνεται μάρτυρας στυγερού εγκλήματος στα 15 πρώτα λεπτά της ταινίας και για την υπόλοιπη μία ώρα αυτής προσπαθεί να επιβιώσει. Τον ανήλικο υποδύεται ο 12χρονος τότε Bobby Driscoll (1937-1968), που πέθανε στα 31 του λόγω επιβαρυμένης από τα ναρκωτικά καρδιάς. Ο μοντέρ Frederic Knudtson (1906-1964) προτάθηκε δικαίως για Όσκαρ. Έκτοτε έλαβε ακόμα πέντε υποψηφιότητες.
Το φιλμ σκηνοθετεί ο φωτογράφος του Alfred Hitchcock (1899-1980) στο Notorious! (1946) Ted Tetzlaff (1903-1995), βασισμένος σε διήγημα του Cornell Woolrich (1903-1968) The Boy
Cried Murder (1947).
Στο διήγημα του ίδιου συγγραφέα It Had To Be Murder (1942) βασίστηκε και η επόμενη ταινία:
2.- «Rear Window» (8/10) (1954).
Η απενοχοποίηση του ηδονοβλεψία. Το φιλμ έλαβε τέσσερις οσκαρικές υποψηφιότητες, αλλά όχι βραβείο.
3.- «Witness to Murder» (7,5/10) (1954).
Πόσοι θυμούνται ότι πρώτα βγήκε στις αίθουσες της Αμερικής (στις 15.04.1954) το Witness to murder/Σε είδα να σκοτώνεις του Roy Rowland (1910-1995) και μετά (04.08.1954) το Rear Window/Σιωπηλός Μάρτυς του Alfred Hitchcock; Πρωταγωνιστεί η Glenn Close της εποχής Barbara Stanwyck (1907-1990).
4.- «Witness» (7,5/10) (1985).
Πάλι ένα παιδί μάρτυρας. Τον υποδύεται ο Lucas Haas (1976), ο οποίος δουλεύει ακόμα ως ηθοποιός σε μικρούς ρόλους. Η ταινία ήταν υποψήφια για οκτώ βραβεία Όσκαρ, κερδίζοντας στις κατηγορίες πρωτότυπου σεναρίου και μοντάζ.
5.- «The Client» (7/10) (1994).
Η μαχητική Susan Sarandon αποσπά οσκαρική υποψηφιότητα, προσπαθώντας να προστατέψει το παιδί-μάρτυρα, το οποίο υποδύεται - στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο - ο Brad Renfro. Ο Renfro πέθανε νέος, όπως ο Bobby Driscoll, μόλις στα 25 του (1982-2008), από υπερβολική δόση ναρκωτικών.