Στον τρίτο όροφο τής Ραδιοφωνίας ηχογραφούσα το «Ράδιο νοσταλγία», στον πρώτο, σε άλλο στούντιο, ηχογραφούσε τη δική του εκπομπή ο Γιώργος Τσάμπρας. «Έλα, είναι εδώ η φιλενάδα σου και θέλει να σε δει», μού είπε στο τηλέφωνο ο Γιώργος.
Η «φιλενάδα μου» ήταν η κυρία που βλέπετε στη φωτογραφία δίπλα μου, να στηρίζεται επάνω στην κονσόλα. Ιωάννα Γεωργακοπούλου το όνομά της. Η φιλία μας είχε ξεκινήσει λίγο αργά. Στα χρόνια τού ‘70. Τότε πρωτοσυναντηθήκαμε σε μια μπουάτ τής Πλάκας, στέκι για παλιούς ρεμπέτες, που είχε δημιουργήσει η Λιλάντα Λυκιαρδοπούλου. Όμως τη φωνή της την είχα αγαπήσει από παιδί, όταν την άκουγα μαζί με τον Στελλάκη Περπινιάδη σε δημώδη τραγούδια, έτσι τα γράφανε οι κατάλογοι τής Κολούμπια με τις νέες κυκλοφορίες, κι αυτά έπαιζε τότε το κρατικό ραδιόφωνο: «Ξεκινά μια ψαροπούλα», «Στ’ ορκίζομαι στο κύμα», «Με άλλον με παντρεύουνε».
Για τα άλλα της τραγούδια, τα ρεμπέτικα, τού Τσιτσάνη, τού Μητσάκη, τού Καπλάνη, ή τού Χιώτη, ή και για τα τραγούδια που η ίδια είχε παρουσιάσει σαν δικά της, θα έπρεπε να περιμένω κάποια χρόνια, αφού μέχρι το 1958, για o,τι είχε σχέση με μπουζούκια, οι πόρτες των Ραδιοθαλάμων τού Ζαππείου, ήταν ερμητικά κλειστές. Στο μεταξύ και η Ιωάννα είχε αφήσει το τραγούδι από το 1952, γιατί κάποια κακή γειτόνισσα τής είχε κάνει μάγια και είχε χάσει τη φωνή της. Η ίδια μού το είχε πει, όταν το 1983 κάναμε μαζί μια εκπομπή στην τηλεόραση για την σειρά «Οι παλιοί μας φίλοι».
Μού έλεγε κι άλλες παλιές ιστορίες η Ιωάννα. Όταν νέο κορίτσι ήρθε από τον Πύργο τής Ηλείας στα Σεπόλια, πλησίασε την τραγουδίστρια Αγγέλα Λυκιαρδοπούλου, μεγάλο όνομα τής εποχής, που τραγουδούσε στην «Μάντρα» τού Αττίκ, αργότερα και με την ορχήστρα τού Εντοάρντο Μπιάνκο. Η Ιωάννα αγαπούσε το ελαφρό ευρωπαϊκό τραγούδι και θα ήθελε μ’ αυτό να ασχοληθεί. Αλλά, και η Αγγέλα και ο συνθέτης Γιάννης Βέλλας σαν την άκουσαν, τής είπαν πως δεν κάνει για το είδος και θα ’πρεπε μάλλον να στραφεί στο λαϊκό. Αυτό έκανε λοιπόν η Ιωάννα.
Και χάρις στις παλιές ηχογραφήσεις των 78 στροφών, που κάποια στιγμή ξαναβγήκαν σε βινύλιο και πέρασαν και στο cd και το διαδίκτυο, μπορούμε σήμερα να ακούμε αυτή τη σπουδαία τραγουδίστρια, με την τόσο χαρακτηριστική κι αναγνωρίσιμη φωνή στα μεγάλα τραγούδια, που πρώτη εκείνη ηχογράφησε και που σήμερα θεωρούνται κλασικά. «Αργοσβήνεις μόνη», «Η αχάριστη», «Ο τρελός τσιγγάνος», «Το καπηλειό», «Στο σταυροδρόμι τής ζωής», «Έφυγες κάποιο δειλινό», «Ο πασατέμπος», «Θα σού φύγω με καιρό», «Τι σε μέλλει εσένα κι αν γυρνώ» και πόσα πόσα άλλα.