Το Pet Sounds είναι το ενδέκατο στούντιο άλμπουμ του αμερικανικού ροκ συγκροτήματος Beach Boys, που κυκλοφόρησε στις 16 Μαΐου 1966 από την Capitol Records.
Αρχικά συναντήθηκε με μια χλιαρή κριτική και εμπορική ανταπόκριση στις Ηνωμένες Πολιτείες, φτάνοντας στο νούμερο 10 στο Billboard Top LPs chart. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το άλμπουμ εγκωμιάστηκε από τους κριτικούς και έφτασε στο νούμερο 2 στο chart Record Retailer, παραμένοντας στην πρώτη δεκάδα για έξι μήνες. Το Pet Sounds, το οποίο προωθήθηκε εκεί ως «το πιο προοδευτικό ποπ άλμπουμ ποτέ», αναγνωρίστηκε για τη φιλόδοξη παραγωγή, την εκλεπτυσμένη μουσική και τους συναισθηματικούς στίχους του. Τώρα θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πιο επιδραστικά άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής.
Η παραγωγή, η προσαρμογή και η σύνθεση του άλμπουμ έγινε σχεδόν εξ ολοκλήρου από τον Brian Wilson με τον στιχουργό Tony Asher. Ηχογραφήθηκε σε μεγάλο βαθμό μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 1966, ένα χρόνο αφότου ο Wilson είχε σταματήσει τις περιοδείες με τους συμπαίκτες του και έκανε το ντεμπούτο του με έναν πιο progressive ήχο με το The Beach Boys Today!. Ο Wilson θεώρησε το Pet Sounds ως ουσιαστικά ένα σόλο άλμπουμ και πίστωσε μέρος της έμπνευσής του στη μαριχουάνα και μια νέα έμπνευση. Γαλβανισμένος από το έργο του είδωλου του Phil Spector και του αντιπάλου γκρουπ των Beatles, ο στόχος του ήταν να δημιουργήσει «το μεγαλύτερο ροκ άλμπουμ που έγινε ποτέ», Ένα πρώιμο άλμπουμ concept, αποτελείται κυρίως από ενδοσκοπικά και ημι-αυτοβιογραφικά τραγούδια όπως το "You Still Believe in Me", για την ακλόνητη πίστη ενός εραστή, "I Know There's an Answer", μια κριτική στους χρήστες LSD και "I Just Wasn" t Made for These Times», για την κοινωνική αποξένωση.
Ενσωματώνοντας στοιχεία της ποπ, της τζαζ, της εξωτικής, της κλασικής, της ψυχεδέλειας και της πρωτοπορίας, οι ενορχηστρώσεις του Wilson σε ύφος Wall of Sound συνδύασαν συμβατικά ροκ ακούσματα στημένα με περίτεχνα στρώματα φωνητικών αρμονιών, βρήκαν ήχους και όργανα που σπάνια συνδέονταν ποτέ με τη ροκ , όπως κουδούνια ποδηλάτων, γαλλικό κόρνο, φλάουτα, Electro-Theremin, τμήματα εγχόρδων και κουτιά ποτών. Σημάδεψε τα πιο περίπλοκα ορχηστρικά και φωνητικά μέρη οποιουδήποτε άλμπουμ των Beach Boys, και το πρώτο στο οποίο μουσικοί στούντιο (όπως οι Wrecking Crew) αντικατέστησαν το συγκρότημα στα περισσότερα από τα ορχηστρικά κομμάτια.
Το άλμπουμ δεν μπορούσε να αναπαραχθεί ζωντανά και ήταν η πρώτη φορά που κάποιο γκρουπ αποχώρησε από το συνηθισμένο σχήμα ποπ/ροκ συγκροτήματος μικρών συνόλων για ένα ολόκληρο LP. Το πρωτοφανές συνολικό κόστος παραγωγής του ξεπέρασε τα 70.000 δολάρια (που ισοδυναμεί με 580.000 δολάρια το 2021). Το βασικό σινγκλ "Caroline, No" κυκλοφόρησε ως το επίσημο σόλο ντεμπούτο του Wilson. Ακολούθησαν δύο σινγκλ που πιστώθηκαν στο γκρουπ: "Sloop John B" και "Wouldn't It Be Nice" (υποστηριζόμενο από το "God Only Knows"). Ένα προγραμματισμένο διάδοχο άλμπουμ, το Smile, έμεινε ημιτελές.
Το Pet Sounds έφερε επανάσταση στη μουσική παραγωγή και στο ρόλο των επαγγελματιών δισκογραφικών παραγωγών, ειδικά μέσω της πρωτοποριακής πρακτικής του στούντιο ως όργανο του Wilson. Ο δίσκος συνέβαλε στην πολιτιστική νομιμοποίηση της φολκ μουσικής, στη μεγαλύτερη εκτίμηση του κοινού για τα άλμπουμ, στη δημοτικότητα των συνθεσάιζερ και στην ανάπτυξη της ψυχεδελικής μουσικής και του progressive/art rock.
Εισήγαγε επίσης νέες προσεγγίσεις στην ενορχήστρωση, τις φωνές συγχορδιών και τις δομικές αρμονίες. Για παράδειγμα, οι περισσότερες από τις συνθέσεις διαθέτουν ένα αδύναμο τονικό κέντρο, καθιστώντας τις βασικές εμπνεύσεις τους διφορούμενες. Αν και είχε γίνει ευρέως σεβαστό από τους γνώστες της βιομηχανίας, το άλμπουμ ακουγόταν σαν σκοτεινό στο μαζικό κοινό προτού επανεκδοθεί στη δεκαετία του 1990, μετά την οποία βρέθηκε στην κορυφή των δημοσκοπήσεων αρκετών κριτικών και μουσικών για το καλύτερο άλμπουμ όλων των εποχών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εκδόθηκαν από τους NME, Mojo. , Uncut και The Times. Ως σόλο καλλιτέχνης, ο Wilson ξεκίνησε μια σειρά από περιοδείες συναυλιών Pet Sounds στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και στα τέλη της δεκαετίας του 2010.
Το 2004, το άλμπουμ εντάχθηκε στο Εθνικό Μητρώο Ηχογράφησης από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου. Το Pet Sounds είναι πιστοποιημένο ως πλατινένιο από την RIAA, υποδεικνύοντας πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις και κατατάσσεται σταθερά ως το άλμπουμ με την υψηλότερη βαθμολογία στο Acclaimed Music από το 2004. Μια εκτεταμένη επανέκδοση, The Pet Sounds Sessions, κυκλοφόρησε το 1997 με μεμονωμένα φωνητικά και ορχηστρικές εκδόσεις , highlights της ηχογράφησης και η πρώτη αληθινή στερεοφωνική μίξη του άλμπουμ.
WOULDN'T BE NICE
SLOOP JOHN B.
GOD ONLY KNOWS
I'M WAITING FOR THE DAY