Child Is Father to the Man-Blood, Sweat and Tears (1968), άλμπουμ που είχε λιώσει ο Πετρίδης στο πικ-απ του
Είχαμε λιώσει το βινύλιο με τον Πετρίδη που το ακούγαμε κάθε μέρα αρκετές φορές στο σπίτι του, ήταν ο πρώτος που τους ανακάλυψε, είχαμε πάθει πραγματικά πλάκα. Κώστας Ζουγρής
Αν προσέχατε πολύ την τότε αναπτυσσόμενη underground rock σκηνή στα τέλη της δεκαετίας του ’60, αργά ή γρήγορα συναντούσατε το όνομα Al Kooper. Είχε περάσει μερικά χρόνια σαν οργανίστας και ένας από τους κορυφαίους τραγουδιστές των Blues Project με έδρα τη Νέα Υόρκη, ενός δεξιοτεχνικού συγκροτήματος του οποίου το όνομα δεν αδικούσε πραγματικά το ευρύ φάσμα της μουσικής του. Μέχρι να τους ακούσετε, ίσως να ξέρατε ήδη ότι ο Κούπερ είχε γράψει το "This Diamond Ring", μια επιτυχία #1 από τον Gary Lewis και τους Playboys, πριν συμμετάσχει στους Blues Project. Και ίσως να ξέρατε ότι ακόμη και πριν από αυτό ήταν με τους Royal Teens, οι οποίοι είχαν μια μεγάλη επιτυχία με το όνομα "Short Shorts" νωρίτερα στην δεκαετία του '50. Σίγουρα γνωρίζατε ότι ήταν το όργανο του Κούπερ που βοήθησε στον καθορισμό του "Like a Rolling Stone" του Bob Dylan το 1965.
Το Child Is Father to the Man, που κυκλοφόρησε στις 21 Φεβρουαρίου 1968, ήταν περισσότερο μια underground/κρίσιμη επιτυχία παρά μια εμπορική στην αρχή. Το άλμπουμ - του οποίου το εξώφυλλο απεικονίζει τα μέλη του συγκροτήματος να κρατούν mini-me εκδοχές του εαυτού τους για να απεικονίσουν τον τίτλο του άλμπουμ - έφτασε στο #47 στο Billboard LP chart και δεν υπήρχαν επιτυχημένα σινγκλ από αυτό, ωστόσο οι νέοι ραδιοφωνικοί σταθμοί ροκ FM το έπαιζαν. συχνά και ο εκκολαπτόμενος ροκ Τύπος επαίνεσε το συγκρότημα. Ο Jann Wenner, συντάκτης του Rolling Stone που μόλις είχε βγει, σε μια ταινία μεγάλου μήκους στις 27 Απριλίου για το συγκρότημα, σχολίασε: «Τα κέρατα είναι ένας από τους πολλούς λόγους που το Blood, Sweat and Tears είναι μια τόσο ωραία, υποδειγματική ομάδα. Οι άλλοι δύο λόγοι είναι ο ίδιος ο Κούπερ. Έχει το χάρισμα του μοντέρ στο ότι μπορεί να ακούσει, να πάρει και να χρησιμοποιήσει για τους δικούς του σκοπούς και με τον δικό του τρόπο οποιοδήποτε μουσικό κομμάτι, οποιαδήποτε γραμμή ή μελωδία από οποιαδήποτε μουσική μορφή και να το χρησιμοποιήσει με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει πρωτότυπο. πάλι.
Από στόμα σε στόμα ήταν αρκετά ισχυρό που αν και οι αριθμοί των γραφημάτων δεν ήταν εντυπωσιακοί, το CIFttM παρέμεινε στη λίστα του Billboard για περισσότερο από ένα χρόνο και τελικά έγινε χρυσό. Επίσης, αναμφισβήτητα, πυροδότησε μια νέα τρέλα ροκ συγκροτημάτων με αξεσουάρ πνευστών. Ο φίλος του Kooper, Mike Bloomfield, ο εκπληκτικός κιθαρίστας που έπαιξε επίσης στο "Like a Rolling Stone" του Dylan και έπαιξε επίσης σε ένα blues συγκρότημα (the Paul Butterfield Blues Band), άφησε τη συναυλία του περίπου την ίδια εποχή που έκανε ο Kooper και σχημάτισε ένα συγκρότημα πνευστών, τους Electric Flag, που έκανε το ντεμπούτο του στο Monterey.
Ωστόσο, ο Kooper δεν εντυπωσιάστηκε με μερικές από τις άλλες μπάντες που ήρθαν να εκμεταλλευτούν την ιδέα. Οι Electric Flag] σίγουρα έκαναν αυτό που έκαναν χωρίς να μας έχουν ακούσει», . Και φυσικά, υπήρχαν οι Σικάγο (αρχικά Chicago Transit Authority). «Αλλά συγκροτήματα όπως οι Ides of March, οι Chase και οι Ten Wheel Drive, δεν με ένοιαζαν».
Η θητεία του Κούπερ στη δική του δημιουργία δεν ήταν προορισμένη να διαρκέσει πολύ. Μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου άλμπουμ, τα άλλα μέλη του συγκροτήματος άρχισαν να αναρωτιούνται τι θα μπορούσε να πετύχει ένα γκρουπ όπως οι Blood, Sweat and Tears χωρίς τον Kooper. Ιδιαίτερα ήθελαν έναν πιο δυνατό τραγουδιστή. Οι BS&T έπαιζαν πολύ λίγες ζωντανές συναυλίες μαζί στην αρχική τους ενσάρκωση.
«Με ανάγκασαν να φύγω από το συγκρότημα», είπε ο Κούπερ. «Είχα πολλά ακόμα να κάνω».
Στην αυτοβιογραφία του, Clive: Inside The Record Business, ο Ντέιβις έγραψε σχετικά με την αποχώρηση του Κούπερ από τους BS&T, «Έμεινα άναυδος. «Πώς στο καλό μπορείς να χωρίζεις τώρα;» ρώτησα . «Μόλις σχηματίστηκες! Η εταιρεία είναι πίσω σας. μια περιοδεία πρόκειται να ξεκινήσει. γιατί τόσο σύντομα;»
«Έχουμε διαφορετική μουσική άποψη», είπε ο Κούπερ στον επικεφαλής της εταιρείας. «Σας το έχουμε κρύψει λίγο πολύ, αλλά μοιάζει με κάτι μόνιμο».