Κώστας Κακκαβάς: Ο ζεν πρεμιέ με τις 80 ταινίες, το παρατσούκλι, η συγνώμη και το καλογυμνασμένο σώμα στα 84 του
O Κώστας Κακκαβάς αποτέλεσε έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες ζεν πρεμιέ της «χρυσής» εποχής του ελληνικού κινηματογράφου καίγοντας γυναικείες καρδιές.
Γράφει η Έπη Τρίμη
Από έφηβος ο σεμνός Κώστας Κακκαβάς είχε κατορθώσει να προσελκύσει τα βλέμματα του γυναικείου πληθυσμού πάνω του, λόγω και του σμιλευμένου κορμιού του καθώς ήταν αθλητής της άρσης βαρών από νεαρό παιδί.
Μαζί με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Ανδρέα Μπάρκουλη αποτέλεσαν το ίνδαλμα χιλιάδων κοριτσιών που έτρεχαν από πίσω τους για ένα αυτόγραφο.
Γόνος πολύ καλής οικογένειας της Αθήνας, ο Κώστας Κακκαβάς ευτύχησε να πρωταγωνιστήσει σε περισσότερες από 80 ταινίες και να μείνει στην κινηματογραφική ιστορία, παραμένοντας ωστόσο μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.Αν και στο παρελθόν οι υποχρεώσεις του ήταν πολλές, κατάφερε να μην ξεφύγει ποτέ από την καθημερινή του προπόνηση. Ποτέ δεν κάπνιζε και δεν έπινε, ενώ έκανε πάντα σωστή διατροφή, ώστε να διατηρείται σε φόρμα. Όσοι τον έχουν δει να κάνει τζόκινγκ στην περιοχή της Φιλοθέης έχουν διαπιστώσει ότι το κορμί του δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από αυτό ενός 40χρονου αθλητή.
Το όνειρο
Ο ηθοποιός Κώστας Κακκαβάς γεννήθηκε το 1936 στην Αθήνα. Η πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο έγινε στον ύπνο του, όταν είδε ένα περίεργο όνειρο: «Ήμουν πέντε χρόνων, θυμάμαι, στο σπίτι μας. Ήταν στην Ευριπίδου, στην πλατεία Κουμουνδούρου, στην κατοχή. Υπήρχε μια στέρνα. Φέρνανε με τους πυροσβεστικούς κρουνούς θαλασσινό νερό και τη γεμίζανε. Μια νύχτα λοιπόν βλέπω στον ύπνο μου ότι άδειασε η στέρνα και ότι κρατούσα ένα κομμάτι εφημερίδας με μια φωτογραφία όπου ήμουν εγώ μέσα μαζί με άλλους. Έβλεπα τους ανθρώπους να κινούνται μέσα στη φωτογραφία, να περπατάνε.
Και λέω: «Μαμά, είδα αυτό το όνειρο. Είναι ο διάβολος;». Μου λέει: «Όχι, παιδί μου. Αυτό είναι κινηματογράφος». Την επόμενη μέρα η μητέρα του τον πήγε να δει πως ήταν πραγματικά ο κινηματογράφος, σε μια αίθουσα που προβάλλονταν ταινίες για τους Ιταλούς στρατιώτες. Έτσι το πρώτο έργο που είδε ήταν ιταλικό, αλλά ήταν αρκετό για να τον μαγέψει. « Ανέβηκα μετά επάνω στο δωματιάκι με τη μηχανή και ο μηχανικός μου έδωσε ένα κομμάτι ταινίας. Την έχω κρατήσει από τότε…»
Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν ακόμα μαθητής και τον μεγάλωσαν οι τρεις αδελφές της μητριάς του, καθώς ο πατέρας του ήταν κρατικός γιατρός και έλειπε συχνά από το σπίτι. Μεγαλώνοντας ήξερε ότι θα γινόταν ηθοποιός, αλλά δεν το αποκάλυπτε στον πατέρα του γιατί δεν συμφωνούσε. Τελικά φοίτησε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου και πήρε την άδεια εξασκήσεως του επαγγέλματος του ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 αποσύρθηκε από τον καλλιτεχνικό χώρο και επανήλθε μόνο το 1997 με την ταινία «ο βαρόνος» του Νίκου Ζερβού….
Η παρανόηση με το επίθετό του και το ψευδώνυμο από τη Μελίνα
Πολλοί είναι οι Έλληνες καλλιτέχνες που έκαναν και κάνουν καριέρα με ψευδώνυμο. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ο σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, Κώστας Κακκαβάς. Μόνο που η περίπτωσή του είναι διαφορετική.
Αρκετοί πιστεύουν πως το «Κακκαβάς» είναι το ψευδώνυμό του, όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού αυτό είναι το πραγματικό του επίθετο. Ωστόσο, στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο στη «Στέλλα», ο ηθοποιός χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο «Καράλης», το οποίο σκέφτηκε η Μελίνα Μερκούρη.
Το παρασκήνιο πίσω από αυτή την ιστορία, είχε αποκαλύψει πριν κάποια χρόνια ο ίδιος ο Κώστας Κακκαβάς σε συνέντευξή του στον Θανάση Λάλα. Όπως είχε ανέφερε τότε, ο πατέρας του δεν είχε ιδέα ότι σπούδασε στην υποκριτική σχολή, αφού του είχε πει ότι παρακολουθούσε μαθήματα στη Γυμναστική Ακαδημία και πως θα γινόταν ναυτικός.
Όταν πρωτόπαιξε στη «Στέλλα» το είχε σκάσει από το σπίτι του και για να μην το μάθει ο πατέρας του, ζήτησε να παίξει με ψευδώνυμο και όχι με το πραγματικό του ονοματεπώνυμο, Κώστας Κακκαβάς. Τότε, η Μελίνα Μερκούρη πρότεινε το «Κοράλης», αλλά όπως αποκάλυψε ο ηθοποιός δεν του άρεσε γιατί πίστευε πως θα τον έλεγαν… γυναικωτό.
Της πρότεινε το «Καραλής», αλλά όπως είπε εκείνη, της θύμιζε «παλαιστή που λυγίζει σίδερα». Έτσι, η Μελίνα σκέφτηκε το «Καράλης», το οποίο χρησιμοποίησε μόνο στην εμφάνισή του στη «Στέλλα».
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 21 Νοεμβρίου του 1955 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία κόβοντας 134.142 εισιτήρια. Ήταν το ιδανικό ξεκίνημα και για τους δύο πρωτοεμφανιζόμενους, καθώς εκτός από τις εισπράξεις, η ταινία έγινε γνωστή και στο εξωτερικό ως «φαβορί» για Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών. Η «Στέλλα» δεν κέρδισε τελικά το βραβείο, αλλά κέρδισε τις εντυπώσεις….
Κώστας Κακκαβάς για τον Μπάρκουλη: Ανδρέα, συγγνώμη!
“Έχω συγκλονιστεί με τον θάνατο του καλού μου φίλου Ανδρέα. Φεύγει μια ολόκληρη γενιά με τον χαμό του. Και λυπάμαι για τι βασανίστηκε πολύ τα τελευταία χρόνια… Τα τελευταία λόγια που θα του έλεγα αν τον είχα απέναντί μου θα ήταν “Ανδρέα συγγνώμη¨…” είχε πει το 2016 ο ηθοποιός καθώς είναι από τους λίγους εν ζωή από τη φουρνιά του.
Το μυστικό που τον διατηρεί σε φόρμα στα 84 του χρόνια
Αν και στο παρελθόν οι υποχρεώσεις του ήταν πολλές,ο Κώστας Κακκαβάς κατάφερε να μην ξεφύγει από την καθημερινή του προπόνηση.
Μάλιστα, έχει αποκτήσει το δικό του γυμναστήριο στο σπίτι του, στην περιοχή της Φιλοθέης, με ελεύθερα βάρη, μηχανήματα εξάσκησης ποδιών, χεριών και κάθε αυτόνομης μυικής ομάδας που αποτελούν για εκείνον κομμάτι της καθημερινότητάς του
Με πληροφορίες από enimerotiko