Η κυκλοφορία του νέου άλμπουμ του Drake με τίτλο If You're Reading This It's Too Late την περασμένη Πέμπτη το βράδυ χωρίς να προηγηθεί καμία αναγγελία, μέσω της πλατφόρμας του iTunes έρχεται να αλλάξει περισσότερο τα πράγματα στην μουσική ακολουθώντας την Taylor Swift που με την κυκλοφορία του άλμπουμ της 1989 προκάλεσε σημαντικές αλλαγές.
Το 1989 κυκλοφορεί ήδη 16 εβδομάδες, έχει ξεπεράσει τα 4 εκατομμύρια και μόλις χθες για πρώτη φορά δεν είναι μέσα στις 2 πρώτες θέσεις.
Η Taylor Swift έχει κυκλοφορήσει μόλις 3 τραγούδια σαν σινγκλς, τα δύο από τα οποία έγιναν τεράστιες επιτυχίες, Shake It Off, Blank Space και σε εξέλιξη είναι η κυκλοφορία του Style που είναι ήδη μέσα στα 20 πρώτα χωρίς επίσημη κυκλοφορία, αλλά μόνο με το ραδιόφωνο και το πρόσφατο βίντεο.
Θετικά για το άλμπουμ της Swift λειτούργησε και η απαγόρευση του Streaming στα τραγούδια της, αντίθετα ο Drake έχει διαθέσιμο για Streaming το άλμπουμ του και στις 3 πρώτες μέρες 17.3 εκατομμύρια το άκουσαν.
Ο Drake ακολούθησε σχεδόν την ίδια τακτική με το άλμπουμ της Beyonce που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2013 και μέσα σε μία εβδομάδα ξεπέρασε τις 600 χιλιάδες μόνο στο iTunes, το νέο του άλμπουμ μέσα σε 3 μέρες έφτασε τις 495000 χωρίς την προώθηση συγκεκριμένου τραγουδιού, μόνο με την κυκλοφορία ενός βίντεο διάρκειας 14'.
Τα 4 πρώτα άλμπουμ του Drake που έγιναν Νο1 στην Αμερική, ισοφάρισαν το ανάλογο ρεκόρ του ράπερ DMX, ελπίζουμε να μην έχει την τύχη του.
Δύο χρόνια πριν οι δημοφιλέστερες γυναίκες της εποχής Katy Perry, Lady Gaga και Miley Cyrus είχαν κυκλοφορήσει τα τελευταία τους άλμπουμ ενώ είχαν δώσει στα ραδιόφωνα και την δημοσιότητα αρκετά τραγούδια από αυτά. Η Lady Gaga μάλιστα κόντευε να στείλει όλο τον δίσκο στα ΜΜΕ.
Όταν τελικά κυκλοφόρησαν τα άλμπουμ τους, ο κόσμος είχε κουρασθεί να ακούει ειδήσεις και νέα τραγούδια τους.
Αυτό ήταν η καταστροφή και περιόρισε σημαντικά τις πωλήσεις τους, παρ' όλο που αρκετά τραγούδια από αυτά έφεραν πρόσκαιρα μεγάλες πωλήσεις.
Η υπερβολική δόση σε οτιδήποτε δεν είναι η ιδανική συνταγή επιτυχίας, αντίθετα η σταδιακή αποστολή τραγουδιών στο κοινό, δίνει την δυνατότητα στους φίλους της μουσικής να εκτιμήσουν την πραγματική αξία της κάθε ηχογράφησης.
Το ίδιο συνέβη με το άλμπουμ των U2 το οποίο έχει αρκετά καλά τραγούδια, αλλά η δυνατότητα του να τα αποκτήσει κανείς ταυτόχρονα οδήγησε στην απαξίωση τους.
Η επιτυχία του Drake σε Αγγλία και Αμερική, δεν έχει αντίκτυπο στην Ελλάδα όπου σαν από πείσμα θα έλεγε κανείς ραδιόφωνο και όσοι γράφουν για μουσική είναι κολλημένοι στο παρελθόν και στις πελατειακές σχέσεις με αυτούς που έρχονται για συναυλία, χθες έλεγε ο Γιάννης για την προβολή των ΜΜΕ στους ουσιαστικά τελειωμένους πια Glass Vegas, ίσως θα έπρεπε να μπει η προώθηση των καλλιτεχνών που γνωρίζουν επιτυχία στο εξωτερικό στην νέα συμφωνία μας με την Ευρωπαϊκή ένωση.
Κώστας Ζουγρής