Συντάκτης: Δημήτρης Κανελλόπουλος
Δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια στην ΕΡΤ. Ξέρουν πως ο Γιάννης Πετρίδης είναι πλέον χωρίς ραδιόφωνο και σπεύδουν. Επιθυμούν διακαώς να τον επαναφέρουν στο... σπίτι του, στην Ελληνική Ραδιοφωνία, εκεί όπου ο περίφημος ραδιοφωνικός παραγωγός πέρασε περισσότερες από τρεις δεκαετίες.
Και δεν είναι μόνο ο Πετρίδης, είναι και άλλοι σημαντικοί άνθρωποι των ερτζιανών που θα πρόσφεραν αίγλη στο δημόσιο ραδιόφωνο αν επανέρχονταν στις τάξεις του. Ευκαιρία τώρα που η Ελληνική Ραδιοφωνία δείχνει να πατάει και πάλι γερά στα πόδια της, τώρα που επανέρχεται σε μια κανονικότητα μετά το σοκ του λουκέτου, του 2013, να εντάξει ξανά την εκπομπή του Γιάννη Πετρίδη στα προγράμματά της.
Αυτή την εκπομπή που συνεχίστηκε για δεκαετίες στη Δημόσια Ραδιοφωνία, στην αρχή ως «Ροκ και Ποπ Κλαμπ» και μετά ως «Από τις 4 στις 5». Η εβδομάδα που μας πέρασε δεν ήταν η πρώτη που ο Γιάννης Πετρίδης έμεινε χωρίς εκπομπή. Είχε προηγηθεί κάτι ανάλογο με το «μαύρο» της ΕΡΤ από τον Αντώνη Σαμαρά, τον Σίμο Κεδίκογλου και τον Ευάγγελο Βενιζέλο.
Και τότε έμεινε ο Πετρίδης χωρίς ραδιόφωνο. Για ένα καλοκαίρι μόνο, αφού γρήγορα τον πήρε το «Βήμα 99,5» στο οποίο κι έκανε εκπομπές μέχρι και την προηγούμενη Παρασκευή, όταν και αποχώρησε από το χειμαζόμενο συγκρότημα.
Τον ήθελε και η ΝΕΡΙΤ τότε, μη νομίζετε. Του ζήτησαν να συμμετάσχει κι αυτός στο μόρφωμα, αλλά ο Γιάννης Πετρίδης προς τιμήν του αρνήθηκε. Τι δουλειά είχε σε ένα ραδιομέγαρο στο οποίο εισέβαλαν τα ΜΑΤ προκειμένου να «ξεπλύνουν» την υπουργική θητεία τού (τότε) υφυπουργού Δημόσιας Τηλεόρασης, Παντελή Καψή;
Μία εβδομάδα χωρίς Γιάννη Πετρίδη λοιπόν στο ραδιόφωνο, μία εβδομάδα το ελληνικό ραδιόφωνο χωρίς τον Γιάννη Πετρίδη για να είμαστε πιο ακριβείς. Η ζωντανή μας ιστορία. Κυριολεκτικά.
Δεν ξέρω πόσοι από εσάς -οι μεγαλύτεροι σε ηλικία- το θυμάστε, αλλά ήταν ο Γιάννης Πετρίδης εκείνος που έκανε τον dj κι επέλεγε τραγούδια ανάμεσα στις εμφανίσεις των καλλιτεχνών στο ιστορικό πάρτι του Λουκιανού Κηλαηδόνη, στη Βουλιαγμένη.
Ανεβασμένος σε μια εξέδρα μέσα στη θάλασσα συμπλήρωνε τα κενά με μουσικές για τις οποίες είχε συνεννοηθεί από πριν με τον Λουκιανό, μια και διέθεταν και οι δύο κοινό γούστο για τις big bands. Ταυτόχρονα το παρουσίαζε ζωντανά και στο Δεύτερο Πρόγραμμα, ενώ νωρίτερα μέσα από την εκπομπή του παρακινούσε τον κόσμο να κατέβει στη Βουλιαγμένη.
Αφιερωμένο «Μονόγραμμα»
«Μόνο στο Μονόγραμμα βγαίνω, πουθενά αλλού στην τηλεόραση», έλεγε ο Γιάννης Πετρίδης την περασμένη Δευτέρα στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ. Ηταν η απάντησή του σε όσους από τα στούντιο της ΕΡΤ 1 και της ΕΡΤ 2 πετάγονταν στους διαδρόμους μόλις τον έβλεπαν, καλώντας τον να πάει στην εκπομπή τους.
Ο Γιάννης βρέθηκε για πρώτη φορά εκεί μετά το «μαύρο», για τα γυρίσματα της εκπομπής «Μονόγραμμα» του Στέλιου (νέα γενιά) και του Γιώργου (ο πρεσβύτερος) Σγουράκη (θα τον δούμε σε ένα από τα επόμενα επεισόδια της σειράς).
Στην εκπομπή επιχειρείται μια αναδρομή στη ζωή του. Ο Πετρίδης παρουσιάζει τα 10 κορυφαία άλμπουμ όλων των εποχών αλλά και τα 10 αγαπημένα του, δείχνει στην κάμερα συλλεκτικά βινίλια που διαθέτει στην τεράστια συλλογή του, όπως το Sticky Fingers των Rolling Stones με το φερμουάρ στο εξώφυλλο, και διηγείται παλιότερες ιστορίες.
Πώς έκανε την πρώτη του ραδιοφωνική εκπομπή με τον Τέρενς Κουίκ και πώς ο Γιώργος Παπαστεφάνου προσπάθησε να τον βάλει και στην τηλεόραση το 1977 κι επιμελώς το απέφυγε διότι δεν ήθελε να είναι αναγνωρίσιμος στον κόσμο.
Το ωραίο ήταν όταν βγήκε το ΠΑΣΟΚ το 1981, που ήθελε να τον κόψει από την ΕΡΤ επειδή έπαιζε πολλά... αμερικανικά κομμάτια. Και του μείωσαν σιγά σιγά τις ώρες εκπομπής. Αυτός που αντέδρασε και επανέφερε τον Πετρίδη κανονικά στη θέση του ήταν ο Ιάκωβος Καμπανέλλης.
Πηγή: Εφημερίδα των συντακτών