Οι Rammstein μετά το “Liebe ist für alle da”-2009 πέρασαν 10 ολόκληρα χρόνια για να κυκλοφορήσουν νέο album. Αυτό έγινε το 2019 με το “Untitled” και με προπομπό το single “Deutschland” που όπως πάντα οι Rammstein φρόντισαν για τον συμβολισμό του. Στην διάρκεια της πανδημίας αναγκάστηκαν να αναβάλουν τις περιοδείες τους για το 2020 και το 2021 για να την ξεκινήσουν τελικά στις 15 Μάιου 2022 από την Πράγα της Τσεχίας με κατάληξη τα τέλη Σεπτεμβρίου 2022 στο Σαν Αντόνιο του Τέξας.
Ενδιάμεση κοντινότερη στάση για τους Έλληνες οπαδούς, πιστούς και απίστους, το Τορίνο της Ιταλίας τον Ιούλιο.
Όποιος είχε δει «ζωντανά» τους Rammstein στην Ελλάδα το 2010 ή κάπου αλλού ξέρει ότι δεν τσιγκουνεύονται ούτε την ενέργεια ούτε τα πολυδαίδαλα και φαντασμαγορικά σόου. Έτσι το 2022 επιστρέφουν δυναμικά με ολοκαίνουργο album που κυκλοφορεί επίσημα από τις 29 Απριλίου με τον τίτλο “Zeit”-(Χρόνος). Ο τίτλος του μου θυμίζει παλιότερες εποχές και συγκεκριμένα τους επίσης Γερμανούς Tangerine Dream όταν τον Αύγουστο του 1972 κυκλοφορούσαν το διπλό μεγαλεπήβολο, πολυεπίπεδο, «αφηρημένο» και δύσκολο album “Zeit”. Αν ο χρόνος για τους Αμερικάνους είναι χρήμα για τους Γερμανούς μάλλον είναι κάτι άλλο, πιο φιλοσοφικό και σίγουρα πιο δύσκολα μετρήσιμο.
Από το “Zeit” οι Rammstein κυκλοφόρησαν πρώτα το ομώνυμο single “Zeit” στις 10 Μαρτίου. Έπειτα στις 7 Απριλίου κυκλοφόρησαν το δεύτερο τους “Zick Zack” που διαπραγματεύεται με χαρακτηριστικό τρόπο την εμμονή του σύγχρονου ανθρώπου για τις πλαστικές εγχειρήσεις και την χαμένη νεότητα (άρα πάλι τίθεται θέμα χρόνου). Φτάνουμε το περασμένο Σάββατο 30 Απριλίου που οι Rammstein ανεβάζουν το video-clip του τρίτου τους single “Angst”-«Φόβος», κατά την γνώμη μου το πιο δυναμικό και πιο ανατρεπτικό τραγούδι από τα τρία, αφού ο ίδιος ο φόβος είναι αναπόδραστα συνδυασμένος με τον χρόνο.
Αν καταφέρνουν οι Rammstein μέχρι σήμερα, σχεδόν 30 χρόνια από την δημιουργία τους, να παραμένουν στην επικαιρότητα και να προκαλούν με τους διφορούμενους στίχους τους, τη στάση τους και τα κινηματογραφημένα βίντεο τραγούδια τους, κοινό και κριτικούς παραμένοντας σε πείσμα της παγκόσμιας δισκογραφίας, το μοναδικό ίσως τόσο πετυχημένο ξένο σύνολο –εκτός Αγγλίας και Αμερικής- που τραγουδά στην μητρική τους «δύσκολη» γλώσσα, τα γερμανικά και οι οπαδοί τους όχι μόνο δείχνουν αλλά το απολαμβάνουν κιόλας, γεμίζοντας με άνεση στάδια, γήπεδα και «χωράφια», αυτό λέει πολλά για την αντοχή τους στα δύσκολα και την λειτουργικότητα τους.
Το “Angst” έχει όλα τα φόντα τα γίνει το επόμενο Νο1 των Rammstein σε διάφορες χώρες με διαφορετικές κουλτούρες και ήθη. Απλώς γιατί πιάνει με τον ίδιο τρόπο την επικαιρότητα, την τεχνολογική εξέλιξη, το χορογραφημένο σύμπαν, με το ίδιο τρόπο που πιάνει την δυστοπική εικόνα του σήμερα και του αύριο και την τεχνητή νοημοσύνη του μέλλοντος, που οραματίστηκε βέβαια ο Ισαάκ Ασίμωφ αλλά μάλλον σήμερα υλοποιείται στα κοινωνικά δίκτυα των smartphones και δοκιμάζετε μέσω drones και άλλων εφαρμογών στα πεδία μαχών σε πόλεις, λιμάνια κι εργοστάσια με τις ανοχές και τους δισταγμούς της παγκόσμιας γνώμης που παρακολουθεί μουδιασμένη και διχασμένη.