Κινηματογράφος πώς κρίνεις μία ταινία : Υπάρχουν οι «ειδικοί», το «εκπαιδευμένο» κοινό και το «κοινό»,

Κινηματογράφος πώς κρίνεις μία ταινία : Υπάρχουν οι «ειδικοί», το «εκπαιδευμένο» κοινό και το «κοινό»,

Υπάρχουν οι «ειδικοί», το «εκπαιδευμένο» κοινό και το «κοινό», που όλοι τους εν δυνάμει ασκούν κριτική σε πάσης φύσεως δρώμενο.

Ο Γιάννης Πετρίδης, τον οποίο κατ’ επανάληψη κατηγορώ ως τον «κύριο» ένοχο που μόλυνε την εφηβεία μας με την μανία του για τις λίστες ... με έβαλε από πολύ νωρίς στη διαδικασία οργάνωσης – καθορισμού των κριτηρίων για την καταγραφή μίας λίστας ... εις μάτην όμως ...

Βλέποντας διάφορες λίστες διαπιστώνω τις περισσότερες φορές την απουσία μη αγγλόφωνων ταινιών ή την παρουσία μικρού αριθμού μη αγγλόφωνων ταινιών, γεγονός που με βάζει πάντα σε σκέψεις για την κουλτούρα των «υπόψη» δημιουργών της λίστας. Επίσης στις λίστες που αφορούν καλύτερες ταινίες «όλων των εποχών» ... θα μου άρεσε οι ταινίες να είναι κατά αλφαβητική σειρά και να μην κατέχουν συγκεκριμένη θέση μέσα στην εκατοντάδα ...

Πως κρίνεις μία ταινία ;

Από την απήχηση στο κοινό και τις εισπράξεις γενικότερα; ... το πλέον «φαινομενικά» αντικειμενικό κριτήριο ... το οποίο βέβαια θα αφήσει απ’ έξω πλήθος ταινιών ...θα κυριαρχήσουν ταινίες κινουμένων σχεδίων, σούπερ ηρώων κλπ και πολλές φορές ταινίες χαμηλής αισθητικής και πνευματικής δυναμικής, συμπεριλαμβανομένης της μη αμελητέας παραμέτρου της διάθεσης κεφαλαίων για την οργανωμένη «προώθηση» (διαφήμηση) της ταινίας.

Από τον αριθμό των βραβείων που έλαβε η ταινία στα διάφορα φεστιβάλ; ... κριτήριο καθόλου αντικειμενικό, γιατί όλοι γνωρίζουμε την «φιλοσοφία» και τις «ιδιοτροπίες» των οργανωτών και γενικότερα της «πολιτικής» που διέπει τα εν λόγω φεστιβάλ.

Από τις κριτικές των κριτών των όλων; ... με τις γνωστές «κλισέ» νοοτροπίες, «κλισέ» εκφράσεις, που για να κατανοήσεις την κριτική τους πολλές φορές πρέπει να έχεις τον «μίτο» τηςΑριάδνης για να βάλεις σε τάξη τα επιχειρήματά τους.

Από το βαθμό της προσφερομένης «ψυχαγωγίας»; του «προβληματισμού»; των «ηθικών» διδαγμάτων; της «επιρροής» στο κοινό (είτε καλής είτε κακής); της
«πρωτοτυπίας»;

Τι τέλος πάντων είναι αυτό που θα καθορίσει τα κριτήρια για μία λίστα αντικειμενική; ... μίας λίστας που δεν θα ξεχάσει τίποτα ... που δεν θα απορρέουν από αυτή «λάθος» συμπεράσματα...που δεν θα αφορά τους «εξειδικευμένους» αλλά όλους όσους θέλουν έναν οδηγό για να ανακαλύψουν ουσιαστικά την «ευδαιμονία» που απολαμβάνεις γενικά από κάθε μορφή τέχνης...

Gogo P.