Ο Peter Sinfield, ο τραγουδοποιός και στιχουργός που ήταν περισσότερο γνωστός για τη δουλειά του με το πρωτοποριακό prog-rock συγκρότημα King Crimson, πέθανε σε ηλικία 80 ετών.
Η δουλειά του Sinfield ήταν καθοριστική για την επιτυχία των King Crimson, καθώς και για την καθιέρωση ορισμένων από τις βασικές αρχές του prog genre. Συνίδρυσε την ομάδα το 1968, ήταν υπεύθυνος για την ονομασία τους και βρήκε τον πρώτο τους χώρο πρόβας στο υπόγειο του καφέ στο Fulham Palace Road.
Επιδεικνύοντας την ευρεία επιρροή του στο συγκρότημα, δημιούργησε επίσης το εμβληματικό έργο τέχνης στο εξώφυλλο του ντεμπούτου άλμπουμ του King Crimson το 1969, In the Court of the Crimson King, του δίσκου που παρήγαγε το «21st Century Schizoid Man». Το έργο τέχνης ήταν του φίλου του Barry Godler, ο οποίος πέθανε από καρδιακή προσβολή λίγο μετά την άφιξη του δίσκου.
Το κομμάτι αντιπροσώπευε τους σουρεαλιστικούς στίχους για τους οποίους ο Sinfield θα γινόταν διάσημος, και συνέβαλε με λόγια και στα πέντε τραγούδια του άλμπουμ. Αλλού, το εκτεταμένο «The Court of the Crimson King», περιλαμβάνει μερικούς από τους καλύτερους στίχους του, συμπεριλαμβανομένης της κλασικής εναρκτήριας γραμμής, «The rusted chains of burg moons /Are shattered by the sun», που έθεσε εύστοχα το σκηνικό για τον μυστηριώδη κόσμο του μεσαιωνικού βασισμένου αριθμού.
Ο Sinfield συνέβαλε αργότερα στους στίχους και στην παραγωγή των επακόλουθων άλμπουμ King Crimson, 1970's In the Wake of Poseidon and Lizard and the 1971's Islands. Ωστόσο, όσο περνούσε ο καιρός, η σχέση του Sinfield και του ηγέτη του συγκροτήματος Robert Fripp διαλύθηκε. Την 1η Ιανουαρίου 1972, μετά από μια περιοδεία στις ΗΠΑ, ο Fripp ενημέρωσε τον Sinfield ότι δεν μπορούσε πλέον να συνεργαστεί μαζί του και του ζήτησε να αφήσει τους King Crimson.
Αργότερα εκείνη τη χρονιά, ο Sinfield παρήγαγε το ομότιτλο ντεμπούτο άλμπουμ από τους πρωτοπόρους του glam rock Roxy Music, έναν δίσκο με κλασικά κομμάτια όπως το «Virginia Plain» και το «Re-Make/Re-Model». Αυτό του έδωσε την ιδέα να δημιουργήσει το δικό του σύνολο δουλειάς. Ως εκ τούτου, ο Sinfield κυκλοφόρησε το μοναδικό σόλο άλμπουμ του, Still, το 1973, όπου τον είδε να τραγουδά, να παίζει 12χορδη κιθάρα και συνθεσάιζερ, να παράγει και να σχεδιάζει το εξώφυλλο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής, στρατολογήθηκε από τους συναδέλφους του prog πρωτοπόρους Emerson, Lake & Palmer, με τον ίδιο να δουλεύει στους στίχους για το «Benny the Bouncer» και το «Karn Evil 9 3rd Impression» για το Brain Salad Surgery. Συνέβαλε με στίχους στα μεταγενέστερα άλμπουμ Works Volume 1, Works Volume 2 και Love Beach. Το 1975, έγραψε επίσης τη νούμερο δύο επιτυχία του Ηνωμένου Βασιλείου, «I Believe in Father Christmas», μαζί με τον Greg Lake.