Ο Νάσος Πατέτσος υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες δόξες του ελαφρού τραγουδιού και ο τελευταίος τροβαδούρος του. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’40 έως τις αρχές της δεκαετίας του ’60 κυριάρχησε τόσο στη δισκογραφία όσο και στις θεατρικές παραστάσεις δίπλα σε ιερά τέρατα, όπως ήταν η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ο Ορέστης Μακρής, ο Κώστας Χατζηχρήστος, η Αννα Καλουτά και πολλοί ακόμα. Στη διάρκεια της παραμονής του στο Πολεμικό Ναυτικό τον ανακάλυψε ο μαέστρος Ζοζέφ Κορίνθιος, ο οποίος τον πήγε για ακρόαση στη δισκογραφική εταιρεία Κολούμπια (Columbia), δοκιμασία που ολοκλήρωσε με επιτυχία. Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής και ερμηνείας με τη γνωστή καλλιτέχνιδα Δανάη και το 1951 έγραψε τον πρώτο του δίσκο μικρής διάρκειας. Τον Ιανουάριο του 1952, ντυμένος με στολή ναύτη καθώς ήταν ακόμη στο Πολεμικό Ναυτικό, ηχογράφησε το «Τραγούδι του ναύτη». Λίγες εβδομάδες αργότερα οι Γιώργος Οικονομίδης και Κώστας Πρετεντέρης τον παρουσίασαν στο «Άλσος», στο πλευρό του Γιάννη Βογιατζή, όπου σημείωσε σημαντική επιτυχία. Τον χειμώνα του ’53 πραγματοποίησε ντεμπούτο στο θέατρο, και έκτοτε συνεργάστηκε με όλα τα λαμπερά ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου.Ερμήνευσε, μεταξύ άλλων, τα: «Άι Μορένα», Bajao του 1955 σε μουσική και στίχους Γιώργου Μουζάκη, από την επιθεώρηση «Φωνή της Αθήνας», συμμετέχουν οι Πόπη Γκυ και «Τρίο Μπελκάντο», «Το τραγούδι του ναύτη» «Ole torero», το 1950 «Πικολίνα μία», «Αμόρε μου μπέλλα Σενιόρα», «Αντιός Μαρικίτα Λίντα», «Άσπρο μου περιστέρι», «Θα ‘ρθεις», το 1953, «Στα κλεφτά», «Μια τέτοια αγάπη», «Ρωτώ μι’ αχτίδα του φεγγαριού», «Μαρία»..