Η Bettye Crutcher μεγάλωσε στο Μέμφις με πρώιμη ικανότητα στον στίχο. Γνωστή μεταξύ φίλων στο να γράφει συνεχώς, τολμούσε να βρει κάτι να ασχοληθεί επαγγελματικά με το πάθος της. Ανύπαντρη μητέρα και νοσοκόμα, δούλευε όλη μέρα, έβαζε τα παιδιά της στο κρεβάτι και βρισκόταν σε στούντιο σε όλη την πόλη μέχρι νωρίς το πρωί. Παραμερισμένη από το προσωπικό της Hi Records, η Crutcher έκανε μια ακρόαση με την Deanie Parker στη Stax, Ο Ντέιβιντ Πόρτερ, αντ' αυτής, κάθισε για να ακούσει το υλικό της.
Αρχικά την απέρριψαν και δεχόμενη την κριτική, επέστρεψε με το "Somebody's Sleeping in My Bed", το οποίο ηχογράφησε ο Johnnie Taylor το 1967. Ο Porter, ο οποίος ηγήθηκε των προσπαθειών της Stax, συνδύασε την Crutcher με τον Booker T. Jones, αν και η συνεργασία δεν οδήγησε ποτέ σε χημεία ή επιτυχίες. Η Κράτσερ αποφάσισε εναλλακτικά να συνεργαστεί με όποιον ήθελε, συχνά βρίσκοντας ότι δεν θα την έπαιρναν στα σοβαρά οι άντρες συνάδελφοί της. Είχε συνεργαστεί με τους Marvell Thomas, Bobby Manuel, Steve Cropper, Allen Jones και τελικά τους δύο άντρες με τους οποίους θα είχε τη μεγαλύτερη επιρροή της στην εταιρεία με το όνομα We Three.
Συνδυάζοντας το ταλέντα της με τον Μπανκς και τον Τζάκσον, η Κράτσερ βοήθησε στην ανάπτυξη του «Who's Making Love», ενός τραγουδιού εμπνευσμένου από ένα τηλεοπτικό σπέσιαλ του Φρανκ Σινάτρα που είδε ο Τζάκσον, στο οποίο ερμήνευσε το «Who Takes Care of the Caretaker's Daughter (While the Caretaker's Busy) Ο Ντέιβις της Stax ενθάρρυνε τη γυναικοκρατική προοπτική του τραγουδιού, τονίζοντας πώς οι γυναίκες μπορούν να έχουν το πάνω χέρι στις σχέσεις.
Πέρα από την επιτυχία της στη Stax, η Crutcher είδε επίσης τα τραγούδια της να καλύπτονται από μια ποικιλία καλλιτεχνών, από την Joan Baez μέχρι τον bluesman Buddy Guy, τον punk performer Paul Weller μέχρι τον pop crooner Sammy Davis Jr., ενώ η δουλειά της έγινε σάμπλινγκ πολλών ραπ και χιπ-χοπ. δράσεις συμπεριλαμβανομένων των Wu-Tang Clan, Mary J. Blige και Diddy.