maurogialouros

 

Μια από τις θρυλικές φιγούρες του ελληνικού κινηματογράφου, ο Μαυρογιαλούρος, επανέρχεται στη σκηνή σχεδόν 70 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση.

 

Ο ήρωας που επινόησε ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Χρήστος Γιαννακόπουλος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1950 από το Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν. Η ταινία τότε είχε τον τίτλο «Ανώμαλη προσγείωση» και έδειχνε με χαρακτηριστικό τρόπο τις παθογένειες του ελληνικού πολιτικού συστήματος.

 

Το ευρύ κοινό ωστόσο τον ρόλο του Μαυρογιαλούρου έχει ταυτίσει με τον αξέχαστο Λάμπρο Κωνσταντάρα. Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 ο ηθοποιός επιχειρεί ένα νέο ανέβασμα με τίτλο «Υπάρχει και φιλότιμο» και γνωρίζει τεράστια επιτυχία. Η κινηματογραφική του μεταφορά αποθεώνεται από το κοινό και για χρόνια ο Μαυρογιαλούρος και η οικογένεια του είναι η κλασική εικόνα του πολιτικού που ενώ γίνονται τόσες δολοπλοκίες στο όνομα του εκείνος δεν γνωρίζει τίποτα.

 

Τη φετινή θεατρική σεζόν το έργο θα ανεβάσει ο Γιάννης Μπέζος (που έχει επιχειρήσει την σκηνοθεσία του και το 2013 με τον Παρτσαλάκη στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

Ο Μπέζος αγαπάει ιδιαίτερα τα κλασικά έργα και δεν είναι η πρώτη φορά που τα μεταφέρει στο θέατρο με τεράστια επιτυχία. Αυτή τη φορά ο Μπέζος θα παίξει ο ίδιος και τον πρωταγωνιστικό ρόλο δίνοντας ξανά ζωή σε ένα Μαυρογιαλούρο που ζει στο 2018.

 

Μαζί του θα εμφανιστούν οι ηθοποιοί: Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Τάσος Κωστής, Χρήστος Γιάνναρης, Ντίνος Σπυρόπουλος, Νίκος Απέργης, Κωνσταντίνα Νταντάμη Θανάσης Ισιδώρου, Εύη Δαέλη, Ελένη Καραδάκη

 

9610671932546429123

 

Πλοκή

 

Ο Ανδρέας Μαυρογιαλούρος (Λάμπρος Κωνσταντάρας) είναι υπουργός «Εθνικής Ανασυγκροτήσεως και Περιθάλψεως», αρμόδιος γενικά για τα ζητήματα υποδομής της υπαίθρου και της περιφέρειας.

 

Καταγόμενος από παλαιό πολιτικό τζάκι και αρεσκόμενος στη χαρτοπαιξία και την καλοπέραση, ο Μαυρογιαλούρος παίζει μάλλον διακοσμητικό ρόλο αφού με τις περισσότερες υποθέσεις του υπουργείου ασχολούνται ο ιδιαίτερος γραμματέας του Γιώργος (Αντρέας Ντούζος) και ο κομματικός παράγοντας Θόδωρος Γκρούεζας (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) οι οποίοι κατ’ επανάληψη υπεξαιρούν δημόσιο χρήμα και υπερτιμολογούν δημόσια έργα για να πλουτίσουν ενώ διατηρούν τον υπουργό σε πλήρη άγνοια για τις κάκιστες και πρωτόγονες υποδομές και τα προβλήματα των αγροτικών περιοχών στις οποίες εκλέγεται βουλευτής.

 

Με αφορμή την πρόσφατη ανέγερση του νέου μαιευτηρίου στην Πλατανιά, το κεφαλοχώρι της εκλογικής του περιφέρειας, ο Μαυρογιαλούρος έχει προγραμματίσει να παραστεί στα εγκαίνια ώστε μεταξύ άλλων να τονώσει το πολιτικό του προφίλ. Στο ταξίδι αυτό, που πραγματοποιείται οδικώς, τον συνοδεύει απρόθυμα η κακομαθημένη κόρη του Αλίκη (Νίκη Λινάρδου) καθώς και ο οδηγός του (Γιώργος Γρηγορίου).

 

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η Αλίκη επιμένει να οδηγήσει εκείνη το αυτοκίνητο, παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα ικανή οδηγός, και ο πατέρας της τελικά συγκατατίθεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πρόσκρουση του αυτοκινήτου σε ένα δέντρο πάνω σε ένα χωματόδρομο, κοντά στο μικρό χωριό Άγριλος που είναι κοντά στην Πλατανιά. Οι κάτοικοι του χωριού σπεύδουν να βοηθήσουν τους επιβάτες και αφότου ακούει μερικά αρνητικά σχόλια για το άτομό του από τους χωρικούς, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ποιός πραγματικά είναι, αποφασίζει να κρατήσει την πραγματική του ταυτότητα μυστική ώστε να πληροφορηθεί τα πραγματικά αισθήματα τους για εκείνον.

 

Προοδευτικά και με παραινέσεις του ίδιου του υπουργού, οι χωρικοί αρχίζουν να αποκαλύπτουν την παντελή αδιαφορία του κράτους προς τα προβλήματά τους, την ψηφοθηρία, την οικονομική διαφθορά και τα ψέμματα των συνεργατών του υπουργού, και κυριότερα του Γκρούεζα καθώς και τις διακρίσεις σε βάρος των χωρικών ανάλογα με τις κομματικές τους προτιμήσεις. Βαθμιαία ο Μαυρογιαλούρος συνειδητοποιεί τόσο τη δική του ανικανότητα και την αδικία όσο και τα λάθη που έκανε σε όλους τους τομείς της ζωής του.

 

Όταν ο Γκρούεζας καταφτάνει με ένα νοσοκομειακό αυτοκίνητο για να παραλάβει τον υπουργό, εκείνος νευριασμένος μεταβαίνει στην Πλατανιά και την άλλη μέρα οι εφημερίδες δημοσιεύουν την επιστολή παραίτησής του. Γυρίζοντας σπίτι του αντιμετωπίζει και αποπέμπει το γραμματέα του και το Γκρούεζα και αποφασίζει να επιβάλλει στην οικογένειά του έναν πιο μετρημένο και ουσιαστικό τρόπο ζωής.